mat till 7 månaders

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mithra

Jesper är 7 månader nu och äter allt, och verkar tåla allt. Nu har han just gått över till att äta två lagade mål mat om dagen, och jag varierar mellan burkmaten man köper och hemlagat men nu är fantasin helt slut. Har ni några ideer eller tips? Det hade varit toppen!:) :bow:
 
Sv: mat till 7 månaders

Det finns flera böcker att köpa. Jag har tex Anna & Hugos barnmatsbok och Mat till barn. På Weledas hemsida kan du få tips och råd på hur man kan tänka när det gäller barnmat.
Jag skulle råda dig att inte vara rädd för att ge ditt barn kryddad mat och annorlunda mat. De sägs att ju fler smaker de hinner prova innan de fyller 2 år desto lättare får de sedan att acceptera nya smaker. Min tjej gillar det mesta och jag försöker göra veckomenyer så att jag ser att det inte blir för enformigt. Jag undviker alla konstgjorda varor (tex kelda, becel, barnyouhurt, sockrade flingor, kassler, bacon mm.) jag köper KRAV märkt när det finns och jag köper bara svenskt kött. Mycket rotsaker och örtkryddor. Jag undviker att ge pasta för ofta utan "spar" de tills det är en "brottomdag". Jag försöker ge henne riktigt bröd utan härdade fetter och konserveringsmedel (ja, det är svårt att hitta dem..:cry: )Lycka till! Får man in lite rutiner och förbereder lite så fungerar det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 541
Senast: Modest
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 423
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 501
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp