mat, mat, mat

P

puckis

Detta eviga med foderstat. På söndag flyttar totton in från sommarbetet och kommer då få "vanlig mat" igen. Det är nytt stall och nytt hö som inte är analyserat, analysen kommer först till september då vi får in nytt hö igen.
Jag tänkte ge 10-11kg hö, 1kg halm, 2kg havre, 0,5kg betfor och 1kg kornkross till en 7årig fullblodsvallack.
Låter det vettigt? Han tränas medelhårt och är fin i hullet, nu efter betet. Hur blir det med övergången på söndag? Det måste bli värsta chocken för magen?
 
Du kna ju inte bara börja ge de mängderna kraftfoder direkt.

Jag har börjat vänja in mitt sto på kraftfoder under betet för att hinna komma in i rätt mängd till installningen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu vill jag ha era åsikter om hur ni hade gjort eller inte gjort i följande situation. Jag står i ett litet stall där det just nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 537
Senast: Speedway
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 176
Senast: Madick
·
F
Foder & Strö Jag har ett 13-årigt fullblod som jag behöver lite foderråd till. Just nu får hon; Morgon; 1 liter korn 1 ½ liter musli...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 434
Senast: Farle
·
K
Foder & Strö Hej! Är så att min ponny älskar mat och är lättfödd, och har ganska lätt att lägga på sig. Tar det hela från början så att det blir...
Svar
4
· Visningar
1 404
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp