Mat innan stående kastrering

Sv: Mat innan stående kastrering

Eftersom det görs under lokalbedövning så är det inte farligt om han ätit innan....

Efteråt ska han inte äta, vet sa minst en timme till mig igår men han fick hoppa över lunchen och få mat på kvällen istället.

Nu är han kastrerad. Allt gick bra.
Han får äta och dricka som vanligt.
Får gå ut i hagen också . Skall longeras varje fag .

Ja det är skönt.
Men nu är det bara det stora äventyret kvar. Han skall stå i en egen hage bredvid sto o föl. En vägpå utsidan.
Han stod inne efter kastreringen för att vi skulle hinna o göra i ordning hagen.
Nu på morgonen skall han longeras och sättas ut i hagen.
Hoppas att han kommer bli bra fort. Jag skall åka bort i en vecka. Har bara med hjälpare som skall sköta detta.
Men dom känner nog iigen lukter mm. De har ju alltid gått ihop förut.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 803
Senast: Ketrawzc
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Pegasus63
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
921
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama