Mat/godis/läsk/glass vi saknar

purity_666

Trådstartare
Ja rubriken talar väl för sig själv. Finns det något ni saknar som utgått ur sortimentet, även om det kanske gått flera år sen det försvann?

Jag blir fortfarande lite ledsen när jag tänker på Pepsi Max twist. Pepsi max med en gnutta citron. Jag var totalt beroende av denna härliga dryck. Sen försvann ju alla med citron. Cola light fanns ju med lime ett tag men försvann också.

Kommer nog på mer. Är sugen på Pepsi just nu ;)
 
I mitten av åttiotalet fanns glassen Alexandra, en jättestor strut. Vet att jag älskade den, vet dock inte om jag skulle göra det idag men skulle gärna prova ;-)

Sambon saknar 'rivisto' att strö på popcornen, nån sorts ost som verkar varit helt fantastisk på just popcorn:D
 
I mitten av åttiotalet fanns glassen Alexandra, en jättestor strut. Vet att jag älskade den, vet dock inte om jag skulle göra det idag men skulle gärna prova ;-)

Sambon saknar 'rivisto' att strö på popcornen, nån sorts ost som verkar varit helt fantastisk på just popcorn:D

Ja! Alexandrastruten är en av två saker jag verkligen tänker tillbaka på och saknar! :d

Det andra är ett godis som jag tror hette drakeld, salt, hårt "skal" med en jättegod salt smet/sås inuti. Var tog de vägen? :(
 
Marabou Non Stop mjölkchoklad
Atria plättar
Green Burger (färdigrätt med vegetarisk biff)
 
GB hade en glass som hette Surfer som kom 1998 - den då sjuåriga jag tyckte verkligen att den var fantastisk (jag hör inte hemma på senior ännu, nej!) - även om jag kanske inte skulle gilla den nu skulle jag vilja prova den igen. :D
 
Åh glassen Flöjer saknar jag. En typ sandwich-glass med ljusare kex och jordgubbsglass tror jag det var. Sååå god

och Snack. En rund glass, chokladöverdrag med salta jordnötter. I var det choklad, kolasås och typ en marshmallow? De där salta jordnötterna passade som hand i handsken
 
Åh glassen Flöjer saknar jag. En typ sandwich-glass med ljusare kex och jordgubbsglass tror jag det var. Sååå god

och Snack. En rund glass, chokladöverdrag med salta jordnötter. I var det choklad, kolasås och typ en marshmallow? De där salta jordnötterna passade som hand i handsken
Ja Snack tänkte jag på, den gillade jag verkligen. Så saknad.
 
Glassen Igloo!

På 70-talet och början på 80-talet fanns det en glass att köpa i frysdisken i paket som var apelsinis med chokladöverdrag. Vet ej vilket märke, för jag var så liten då.
Den fanns på 90-talet också vill jag minnas!

Jag saknar Ben&Jerry's Berry White.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp