Master årets hingst!

Görel

Trådstartare
Moderator
Master 850 har utsetts till årets hingst av ASVH för att han under flera år har legat på tio i topp bland dressyrförvärvare i sällskap med flera kända avelsmatadorer.

Läs mer http://www.asvh.se/document/master.htm

Jag hoppas att fler stoägare passar på att använda honom medan han ännu finns! Har fått höra att det var för få som var intresserade av honom förra året så han löste aldrig licens.

Sv: Master årets hingst!

Master 850 har utsetts till årets hingst av ASVH för att han under flera år har legat på tio i topp bland dressyrförvärvare i sällskap med flera kända avelsmatadorer.

Läs mer http://www.asvh.se/document/master.htm

Jag hoppas att fler stoägare passar på att använda honom medan han ännu finns! Har fått höra att det var för få som var intresserade av honom förra året så han löste aldrig licens.

Gött att ha ett dräktigt Master-sto i stallet :banana: :banana:

Själv har jag inget Mastersto men ett efter Ceylon så jag är nöjd jag också:laugh:

Hoppas att ni som har Masterston använder dem i avel och gör kloka hingstsval så att vi kan förvalta denna goda hingsts gener!

Själv har jag inget Mastersto men ett efter Ceylon så jag är nöjd jag också:laugh:

Hoppas att ni som har Masterston använder dem i avel och gör kloka hingstsval så att vi kan förvalta denna goda hingsts gener!

Då tar vi gärna lite kloka hingstråd här :bump:.
Vet att Du tidigare föreslagit Highlight i en annan tråd, men du kanske har lite fler tips på lager?

Jättekul!

Själv har jag ett Tip Top-sto i stallet och har tänkt betäcka mitt andra sto med Master nästa år (i år blir det Gigolo). Jag gillar blodet skarpt!

Har jag, det minns jag inte:o

Masters svaghet är benen vilket även hans far hade, så jag skulle satsat på en hingst med bra ben. Sen kan de vara lite långa i länden och även korset, medan ryggen egentligen är rätt kort fast överlinjen blir lång, så en hingst med lite kortare länd skulle kanske vara önskvärt för att passa dagens önskemål.

Mycket glad över att man hedrar denna stjärna, som tyvärr använts alldeles för lite de sista åren.
Återigen mycket synd att Impuls verkar vara infertil. Är det någon som har en Master-son att damma av och få fram till ett bruksprov?
Nu har ju även Tip Top två avkommor som tävlar internationellt, Tellwell och Trenton, vilket ytterligare visar värdet hos denna linje.
Jag vet ej hur fertiliteten hos Master varit på senare tid, kanske måste nu hoppet sättas till Chirlon om det skall kunna bli en fortsättning på hingstlinjen: Printonan xx f.04-Printonan Boy xx f.20-Boheme xx f.28-Jovial 369 f.52-Ceylon 454 f.66
Både Jovial och Ceylon har ju producerat Olympiska medaljörer. Master var ju nära senast i Hong Kong.

Vad glad jag blir, har tänkt på honom i ett par år till min flicka men eftersom jag inte vetat dräktighetsprocenten på honom riktigt så har jag varit för feg.
Man kanske ska slå till i år i alla fall, har hört att han ska vara mäkta dyr att betäcka med, någon som vet????

*lånar*

Jag har också ett dräktigt Mastersto i stallet. Ett sto som genom sina två avkommor hos oss verkligen visat sin förärvning. Hon är helsyster med Maxum 991 så kanske kan vi hoppas på att hon lämnar en son som kan ersätta brodern..:))

Utöver det har vi här hemma ett tvåårssto e.Tip-Top och en nybliven ettåring e.Master så här på gården är blodet mycket väl representerat även om de två sistnämnda inte är mina egna.

Liknande trådar

Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 393
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 299
Senast: incognito
·
C
Avel I år är det dags igen med delade åsikter mellan hingsthållare/ägare och regelverk :angel: Hur ska vi ha det undrar man varje år sådana...
2
Svar
21
· Visningar
2 770
Senast: clownen
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka