Master 850 är död

Sv: Master 850 är död

vad sorgligt. men bara död sådär och 23? Är det för att han är sliten av tävlande, för 23 är väl inte så gammalt?

Master var knappast sliten av tävlande eftersom han inte tävlats de senaste 7-8 åren... utan mest gått och haft det bra.

men är det inte lite skumt att han bara kolar då? eller jag kanske bara har träffat på ovanlitg många gamlingar...

Just hingstar belastar sitt system rätt ordentligt när de tänder till. Har bla hänt ett antal gånger att hingstar dött av hjärtinfarkt på väg till bocken (om jag inte minns fel så dog bla Amiral så) äldre hästar har ju naturligtvis svagare både organ och kärl än en yngre, med tanke på att det stod att han deltog i seminkursen dagen innan och då väl troligen hoppade på bocken så kan det ju mkt väl vara så att något kärl gått sönder eller liknande eller att hjärtat helt enkelt inte pallade med längre. Sen står där ju inte så mkt info så kan ju även varit tex ett tarmvred eller liknande. Finns ju tyvärr många orsaker som snabbt kan få en frisk vital häst att dö utan mkt förvarning.

Usch va tråkigt. :cry:Tycker också att det är läskigt när en häst bara dör under natten.

Just hingstar belastar sitt system rätt ordentligt när de tänder till. Har bla hänt ett antal gånger att hingstar dött av hjärtinfarkt på väg till bocken (om jag inte minns fel så dog bla Amiral så)

Precis så gick det för Windsong's Legacy, en av de snyggaste travarna som funnits;

"He was being collected this morning when he keeled over,” said Perretti Farms spokesman Bob Marks. “The preliminary thought is that he ruptured his aorta or had a heart attack. We’ll know more after an autopsy.".. Och han var ändå bara 7. :cry:
Så det känns som att det ska kunna vara en trolig orsak till att Master gått ur tiden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I Björklinge utanför Uppsala hittade en svampplockare en död hästkropp. Hur kroppen har hamnat där är ännu oklart och händelsen är...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 506
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Här är skräckolyckan som chockar en hel sport. Den 23-årige jockeyn Stefano Cherchi föll av sin häst efter ett lopp och är nu död. –...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En död häst som börjat förmultna hittades i en box i stallet. På golvet låg ett gödsellager på flera decimeter. Länsstyrelsen förbjuder...
Svar
15
· Visningar
2 338
Senast: Lycan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får...
2
Svar
38
· Visningar
4 345
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar