Måste man ha nosgrimma på dressyrtävling?? *BRÅTTOM*

E

Ella_99

Jag ska tävla imorgon och när jag satt och läste i TR stod det att ett vanligt träns bestod av --- och nosgrimma.

Så min fråga är alltså: Måste man ha nosgrimma när man tävlar dressyr??

Tacksam för ett snabbt svar:banana:

Sv: Måste man ha nosgrimma på dressyrtävling?? *BRÅTTOM*

ja du måste ha nosgrimma.
engelsk, remont eller aachen (pullarnosgrimma är INTE tillåten)

du har ju själv besvarat din fråga i originalinlägget, det står ju svart p vitt där att du ska ha nosgrimma?

Okej tack för svaren:bow: Men det verkar ju helt sjukt:confused: :cool: Om man kan rida hästen utan nosgrimma borde man väl få göra det...

Aja, får väl sätta på min gamla imorgon då:cool:

du behöver endast detta som "utseende" du kan alltså ha den så löst spänd att det blir som att rida utan.

En lagom spänd nosgrimma har ju inte så stor funktion, mer än att den håller bettet på plats.
Tror nog att de allra flesta KAN rida sina hästar utan. :p

Ja, jag tror nog att det ska gå bra:D Men vänta ni bara jag kommer att bombadera er med bilder och någon film sen:devil: :p

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
622
Senast: Mli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
0
· Visningar
85
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
572
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 261
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Födda-24