Måste jag svenskregga hästen?

No1

Trådstartare
Hästen är tysk, har tyskt pass och alla vaccinationer är gjorda.
För att få delta i svenska årgångstävlingar (kvalitets osv) så måste hästen vara svenskreggad, proceduren känner alla till med id-kontrollant, inskickat pass osv

Men om jag struntar i detta, får hästen då starta utom tävlan?

Sv: Måste jag svenskregga hästen?

Jag tog hem en id-kontrollant, kostade 100:-. Skickade in mitt tyska pass. Tog tre veckor sedan hade jag ett nytt att hämta ut, kostade 600:-.
Går ganska smidigt.

Jag tog hem en id-kontrollant, kostade 100:-. Skickade in mitt tyska pass. Tog tre veckor sedan hade jag ett nytt att hämta ut, kostade 600:-.
Går ganska smidigt.

Fast frågan var ju om jag kunde starta utom tävlan i årgångstävlingarna.
För när det gäller "vanliga" tävlingar så duger väl det tyska passet hur bra som helst, eller?

Du kan få starta på 3-års/kvalitets i mån av plats med en häst som inte är registrerad i ASVH.

För att få ut en tävlingslicens till mina tyska hästar fick jag skicka in en kopia av härstamningen. Men passet är detsamma.

Min 3-åring har jag registrerat i ASVH för att få delta på 3-års mm, de stämplar i befintligt tyskt pass och ger hästen ett svenskt registreringsnummer. Så på hans blup-sida har han 2 registreringsnummer.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 048
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 610
Senast: Lavinia
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 080
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod