millan30_228
Trådstartare
Jag är en tjej på 33 år som har ridit i 25 år varav 8 år på islandshästar. Jag har alltid upplevt det som om dom är lugna och trygga. Jag har bla jobbat på turridningar och hjälpt till att rida in unghästar. Hästarna har verkligen varit helt underbara. Nu har jag träffat två unghästar på raken som har försökt att slänga av mig. Gått över mig nästan när jag jobbat från marken. Alltid försökt komma på nya saker för att komma undan. Riktigt fräcka är dom.
Har en unghäst på foder nu som är sådan. Men skam den som ger sig.
Jag är så förvånad!!! Nu undrar jag om detta är vanligt att islandshästar krånglar så mycket vid inridning? När jag har ridit islandshäst, har jag absolut inte bara ridit turhästar. Utan bla 2:a klass ston med mycket vilja och gång. Likadant väldigt känsliga hästar. Men jag har alltid upplevt dom som snälla och trevliga.
Men jag älskar fortfarande islandshästar och har precis köpt mig en egen röd prins
Enligt min uppfödare till honom så kan detta bero på stam.
Vad har ni för erfarenheter?
Har en unghäst på foder nu som är sådan. Men skam den som ger sig.
Jag är så förvånad!!! Nu undrar jag om detta är vanligt att islandshästar krånglar så mycket vid inridning? När jag har ridit islandshäst, har jag absolut inte bara ridit turhästar. Utan bla 2:a klass ston med mycket vilja och gång. Likadant väldigt känsliga hästar. Men jag har alltid upplevt dom som snälla och trevliga.
Men jag älskar fortfarande islandshästar och har precis köpt mig en egen röd prins
Enligt min uppfödare till honom så kan detta bero på stam.
Vad har ni för erfarenheter?