Måste fråga: Kan en häst rapa?!

T

Tyras

Tog med vår nye häst till ridhuset för första gången. Lite uppjagad var han, men inte tokstirrig. Efter en stund kom det in två andra hästar i stallet, och vår kille började slappna av mer.

Då helt plötsligt bubblar det till i hans mage, strupen dallrar och ut kommer det ett ljud som låter precis som en rap! Och detta upprepade sig två gånger till.

Så, kan en häst rapa, eller vad tusan var det? :confused:

Har aldrig varit med om / hört något liknande.

Enlighten me please!

Sv: Måste fråga: Kan en häst rapa?!

Jag har för mig att jag har hört något om att hästar inte kan rapa. Är dock inte 100 på det.

Ibland låter det faktiskt som att en av våra hästar rapar :p

Sv: Måste fråga: Kan en häst rapa?!

Jag har också alltid trott att hästar inte kan det, men nu vet jag inte längre... ;) Men det kanske kan bero på något annat? Någon?!

Liknande trådar

Träning Nu behöver jag hjälp. Jag köpte en häst i början på februari, importerad från Holland. Han var omusklad och tunn och så han har fått...
Svar
12
· Visningar
2 686
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
G
Hästhantering hoppas tråden är i rätt kategori nu ;-) Lång text, men jag skulle vara så otroligt tacksam om ni orkar läsa igenom och ge era åsikter...
2
Svar
20
· Visningar
4 249
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka