Måste bara fråga..

myfairlady91

Trådstartare
jag funderar på att starta eget företag. En av tjänster som jag tänker erbjuda är att köra folk/hästar till tävlingar etc. Jag undrar vad ni hade varit beredda att betala för en sådan tjänst.. Vad skulle man kunna ta betalt? Använder såklart eget transportmedel..

Svårt att säga vad du skulle kunna ta. Du får ju tänka på att stanna eh hel dag kanske på en tävling om du oxå sla sjuts hem hästen? Själv så transporterar jag hästen själv till tävling.

måste du inte ha någon form av transportfirma för det??

Jag tror det är en "orimlig" tjänst, tyvärr. Om du ska kunna ta betalt per timme (inte svart!) + bensin + ersättning för utrustning/slitage, så rusar kostnaden snabbt upp i tusenlappar!

Vad ar eget transportmedel och hur manga hastar kan du ta med? hur langt ar du villig att kora? Har du forsakring ifall nagonting skulle handa?

Jag har massor med fragor. Jag tror dock inte att du far nagra stammisar, utan det blir val mest folk vars transport fatt punktering pa morgonen av tavlingen...eller vars bil inte startade.
Jag skulle aldrig betala mer an 300:- for att aka till och fran en tavling, med 1 hast i karran.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 945
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 862
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka