Mässingsputs!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare RebeckaKihlberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 767
R

RebeckaKihlberg

Var fasen får man tag på de?
Vet att vi hade sånt i ett stall jag jobbade i tidigare,menhar aldrig hittat de i affär..någon som vet?

Sv: Mässingsputs!

brukar väl finnas i vanliga mataffärer, iaf de lite större.
Titta i hyllorna bland vim, rengöringsmedel och sånt!

Finns det inte nått som heter "Häxans" eller liknande?

Själv är jag skeptisk till att använda sådant på häst utrustning då det är starka grejjer.
Vet att man kan putsa silver å mässing med ketchup, det funkar! Och är dessutom ofarligt!

Cronis skrev:
Finns det inte nått som heter "Häxans" eller liknande?

Det stämmer bra det, Häxans är jättebra och jag har aldrig märkt av att ngn häst skulle må dåligt av det.....jag är ju inte så dum så att jag putsar bettet med det precis! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 582
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka