_Maria_

Trådstartare
Hej allihopa!

Jag sitter här och har lite funderingar..
Det visa sig att min Lasse har ont i några muskler på ryggen. Var ute och gick med en tjejkompis som kände lite på honom när vi kom hem. Hon har haft mkt hundar under sin uppväst och har alltid masserat dom mer eller mindre så jag antar att hon har rätt i att det är så. Vill att det ska undersökas jällefall..

Så nu till min fråga. Vart går man och gör det?

Har mest erfarenhet vad det gäller sådana där behandlingar till hästar. Inom hästvärlden finns det ju både kiropraktorer, fysioterapeuter, equiterapeuter och massörer. Och jag har haft lite den teorin när det gäller hästar att har dom en låsning i någon muskel så måste man kolla upp så det inte härstammar från skelletet för då måste man ju åtgärda det också. Kör man massage på det så dämpar man ju bara symptomet på det egentliga problemet. Så jag vill gärna utgå från den filosofin när det gäller hundar också..Har massörer den kunskapen om att kunna avgöra det?

Kram:bump:

Sv: Massage?

Som man gör med hästar gör man väl med hundar också? Alltså, har hunden (hästen) ont så uppsöker man veterinär innan man börjar med alternativa metoder såsom massage och dyl.

Det är sant. Det är nog bäst. Kan ju säkert göra ganska mkt skada att massera på något som är fel rent veterinärmedecinskt. Men dom får väl göra någon slags grundlig koll så gott dom kan. Och hittar dom inget så får jag gå vidare därifrån helt enkelt.

Ska ringa till veterinären imorgon och se vad dom säger..

Nu har jag beställt tid! Nästa Fredag blir det. Ska bli skönt och kolla upp vad det kan vara. Vad det än är eller inte är så går det ju säkert att fixa så han får mindre ont. Tack för rådet!

Liknande trådar

Hästvård Har haft en equiterapeut ute hos hästen som varit lite stel i bakkärran (hästen alltså). Hon fick "diagnosen" roterat bäcken och Eq...
2
Svar
24
· Visningar
3 049
Senast: plus_mig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka