Maskrosblad

L

Lejonflickan

Gillar alla gnagare maskrosblad? Mina gerbiler är tokiga i det, men de får bara varsitt per dag, jag vet inte hur mycket man vågar ge?
Andra djursorter som gillar maskrosblad? Även blommorna?
Marsvin och kaniner så klart, men sen då?

undulater, skäggagamer, leguaner, sköldpaddor, hästar,kor.

Hästar såklart!

Min papegoja får maskrosblad ibland.

De flesta reptiler med vegetabilisk kost äter gärna maskrosor.

Min mushane gillar de kanske men han vill inte äta de ändå... Han suger mest på dem :rofl: Och sen hittar man de torkade i ett hörn av buren...

Hönor fick jag höra, gillar dem också!
Undrar varför jag tycker att de är så beska?

Kan kan man väl om dom vill äta. de äter ju vegetabiliskt. Men jag vet inte hur bra det är att stoppa ner ett blad i ett akvarie med tanke på saften maskrosen har i sig.
De guldisar jag såg äta maskrosblad var i en damm.

Jag gillar oxå maskrosor....i flytande form....pappa gör supergott maskrosvin :cool:

Jag har ett svagt minne om att jag hört att det skulle vara olagligt att göra maskrosvin? Fast det kanske är nya regler nu efter att vi gott med i EU...själv har jag aldrig smakat, men jag förstår eg. inte att det skulle kunna vara gott? Är det det alltså? :bump:

Men sen är ju även HB olagligt men folk gör det ändå :)
Maskrosor är goda ibland så maskrosvin är säkert gottigottgott :d Fast jag hatar vin, men ändå liksom :p

Jag älskar att knapra på blomstjälkarna, jag är typ immun mot beskhet tydligen :D Vet ni att späda blad är utmärkt sallad om man har vinäger o olja i ? Bra för matsmältningen!

Huvva! Jag tycker ruccolasallad påminner ruggigt mycket om maskrosblad både i smak och utseende! ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Kilauea
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 746
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur