C

Cernika

Fick maskmedelsreklam av veterinären och då kände vi oss som usla kattungeägare igen. Vi har informerat oss genom internet och avmaskat kattungarna två gånger, en gång vid fyra veckors ålder och en gång när de var 11 v dvs innan de flyttade. I maskmedelsinformationen stod det att man skulle avmaska dem varannan vecka tills de flyttar:confused: Skall de gå och vara ständigt förgiftade under sina första 12 v i livet??? Jag tycker vi gjorde rätt. Skum reklam?

Sv: maskmedel

Jag har också hört att det är vid 4 veckors ålder och sen innan dom flyttar.
Har också hört att man inte skall avmaska katten i onödan.Alltså att man skall kolla om dom har mask innan man avmaskar dom, annars så kan dom bli resistenta mot maskmedlet:crazy:

Sv: maskmedel

Ni gjorde helt klart rätt. Att avmaska kattungarna varannan vecka under uppväxten är idioti. Det är gift vi stoppar i dem och även om det är maskarna som ska attackeras så reagerar sannolikt kroppsegna celler på medlen också. Sedan har vi ju hela resistensproblematiken också, inte helt rolig den heller.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 231
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 931
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 598
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar