Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gäller inte hemförsäkringen om något hänt pga tvättmaskin eller diskmaskin osv som varit igång när man inte varit hemma? Visste inte det! Bra att veta dock!Nej oftast inte för skulle något hända så gäller inte försäkringen
Men de rekommenderar att man ska vara hemma för att snabbare upptäcka eventuella läckage.Gäller hemförsäkringen om jag kör disk- eller tvättmaskinen när jag inte är hemma? Ja, din hemförsäkring gäller för vattenskada, även om du kört maskinerna när ingen är hemma.
Jag antar nog att du snarare upptäcker om det börjar brinna pga dina maskiner om du är hemma och vaken fortare än om du sätter igång dem och åker hemifrån. På så vis slipper ditt hem brinna ner eller du slipper brinna inne och dö, om du sover.Jag startar ofta maskiner och åker hemifrån. Aldrig hört att försäkringen inte skulle gälla.
Tvättmaskinen står i källaren, ska jag då sitta och glo på den i tre timmar varje gång jag tvättar? Om jag går upp har jag ju ändå ingen koll på den.
Fast det försäkringsbolagen skriver är främst vattenläcka, inte brand. Och för att upptäcka en vattenläcka i tid behöver man ha uppsikt, vilket är svårt att göra utan att sitta och glo på maskinen.Jag antar nog att du snarare upptäcker om det börjar brinna pga dina maskiner om du är hemma och vaken fortare än om du sätter igång dem och åker hemifrån. På så vis slipper ditt hem brinna ner eller du slipper brinna inne och dö, om du sover.
Nu är det tre personer som skriver om att sitta och glo på tvättmaskinen. Nu är det visserligen mitt i natten och man är kanske inte i topp med tankarna, men varför tror man på riktigt att jag menar att man ska sitta och glo på maskinerna medan de går? Tvättmaskin och torktumlare hos mig är på mitt skithus, jag glor inte på dem, kan lägga mig i sängen och vila medan de går, men jag är ändå rätt säker på att jag åtminstone snabbare märker att något är fel än om jag åker till jobbet.
Aldrig! Laddar inte telefonen på natten heller.Använder ni diskmaskin, tvättmaskin eller torktumlare på natten eller när ni inte är hemma? Varför/varför inte?
Jag antar att du inte märker skillnad på vattenmängd vid vattenläcka om du sätter igång maskinen och är borta hela arbetstiden, typ 8 timmar + jämfört med 3-4 timmar som en maskin tar? Jag tar för givet att det är skillnad i mängd vatten, i alla fall hos mig...Fast det försäkringsbolagen skriver är främst vattenläcka, inte brand. Och för att upptäcka en vattenläcka i tid behöver man ha uppsikt, vilket är svårt att göra utan att sitta och glo på maskinen.
Som jag skrev har jag min tvättmaskin i källaren, är jag på första plan eller övervåningen märker jag ingenting.
Kör alla de maskinerna när de behövs (och ugnen) och ofta är hemmanärvaron varierad och intermittent. För att få ihop livet. Innehåller inte marginaler för sån bevakning.Använder ni diskmaskin, tvättmaskin eller torktumlare på natten eller när ni inte är hemma? Varför/varför inte?
Min förra diskmaskin hette (heter) Isaac, men nu har jag en elektrisk då den förra bytte hemTvättar aldrig på natten, bor i lägenhet så vill inte störa med en centrifugerande tvättmaskin.
Lämnar heller aldrig tvättmaskinen igång om jag inte är hemma i fall något skulle hända.
Elektrisk diskmaskin har jag inte, min diskmaskin är 65 år, handdiskare, och den kan jag lämna och gå ut. Han reder sig bra själv Dock diskar han inte nattetid utan endast dagtid.
Nja riktigt så säger de faktiskt inte. De pratar om man reser bort eller att man kan få avdrag om man har låtit något pågå längre än vad som är rimligt.Nej oftast inte för skulle något hända så gäller inte försäkringen
Gäller inte hemförsäkringen om något hänt pga tvättmaskin eller diskmaskin osv som varit igång när man inte varit hemma? Visste inte det! Bra att veta dock!
Själv använder jag aldrig det när jag inte är hemma eller efter 20 på kvällen, på natten då av respekt för grannarna. Men jag har hört så många som kör igång och sedan går hemifrån eller samma på natten, så tänkte att jag frågar för att se varför/varför inte hur man svarar här på buke.