Maskerad......hur klä sig från garderoben?

Rie

Trådstartare
Jag beställde kläder att ha nu till helgen. Hämtade ut dem nyss och konstaterade att det inte gick alls, alldeles för stort och opassande.
Så antingen blir det fjolårets utklädnad (hur kul är det?) eller så får jag gräva i garderoben och hitta på något.
Men då jag bara har vanliga kläder och dålig fantasi, vad hittar jag på?
Kruxet är att de ska gå att dansa i också, vilket utesluter en del.
Slår ju ihjäl mig om jag försöker dansa i långa häxdräkten som är det enda jag har i maskeradväg.

Jag tog till en hallowen-fest och sydde en kort kjol i något luddigt rött material (tänk moppefäll på 70-talet), köpte ett par självlysande horn och en uppblåsbar eldgaffel. Körde vanliga klackar och linne + kofta till (svart). Väldigt lättdansat, när jag väl la av mig eldgaffeln.
0e564c3fea8b721384706d6b6db91f2b5d5caa6c_380x760.jpg

Jag beställde kläder att ha nu till helgen. Hämtade ut dem nyss och konstaterade att det inte gick alls, alldeles för stort och opassande.
Så antingen blir det fjolårets utklädnad (hur kul är det?) eller så får jag gräva i garderoben och hitta på något.
Men då jag bara har vanliga kläder och dålig fantasi, vad hittar jag på?
Kruxet är att de ska gå att dansa i också, vilket utesluter en del.
Slår ju ihjäl mig om jag försöker dansa i långa häxdräkten som är det enda jag har i maskeradväg.
Vad är det för tema?
Jag har klätt ut mig till Leia (gjort de där öronbunsen och haft vita kläder + en leksakspistol) och varit "halvdöd" på halloween (offrade en gammal obekväm tröja), inget har krävt något särskilt klädesplagg som inte kanske kan återfinnas i en vanlig garderob! :)

12112037_10153255651607029_990995358598597203_n.jpg

Den långa häxdräkten kanske kan läggas upp, så har du en kanonbra Darth Maul-dräkt? :D

Mvh
Halloween-4-ever:heart

En klassiker är ju att ha typ helsvarta kläder, göra små öron av vad man nu har hemma, kanske en svans och så sminka en nos + morrhår. Snabbt har man en mus/katt/gris/annat djur-kostym!

Själv har jag, när andra kostymplaner gått i kras, lyckats klä ut mig till olika karaktärer från film/tv eller gått som student (vit klänning, studentmössa osv) eller ryttare ;)

En klassiker är ju att ha typ helsvarta kläder, göra små öron av vad man nu har hemma, kanske en svans och så sminka en nos + morrhår. Snabbt har man en mus/katt/gris/annat djur-kostym!

Själv har jag, när andra kostymplaner gått i kras, lyckats klä ut mig till olika karaktärer från film/tv eller gått som student (vit klänning, studentmössa osv) eller ryttare ;)
Jag var katt i fjol. :)

Vad är det för tema?
Jag har klätt ut mig till Leia (gjort de där öronbunsen och haft vita kläder + en leksakspistol) och varit "halvdöd" på halloween (offrade en gammal obekväm tröja), inget har krävt något särskilt klädesplagg som inte kanske kan återfinnas i en vanlig garderob! :)

12112037_10153255651607029_990995358598597203_n.jpg

Den långa häxdräkten kanske kan läggas upp, så har du en kanonbra Darth Maul-dräkt? :D

Mvh
Halloween-4-ever:heart
Tack för tips.
Bara maskerad, inget speciellt tema.

Jag tog till en hallowen-fest och sydde en kort kjol i något luddigt rött material (tänk moppefäll på 70-talet), köpte ett par självlysande horn och en uppblåsbar eldgaffel. Körde vanliga klackar och linne + kofta till (svart). Väldigt lättdansat, när jag väl la av mig eldgaffeln.
0e564c3fea8b721384706d6b6db91f2b5d5caa6c_380x760.jpg
Tack för tips. Har varit inne på något sådant, om jag hittar.
Min symaskin har precis lagt av och går inte att reparera tyvärr.

Apropå ryttare....var lite inne på pirat nu ikväll och tog på mig mina svarta shortchaps till en svart klänning med flikig kant.
Ett rosa band om huvudet samt en rosa/vinröd sjal runt höfterna. En stor guldring i ena örat och läderband runt en handled. Tänkte hitta en snusnäsduk med dödskalle på också.
Sambon tyckte inte att det var bra, så jag tappade geisten lite.

Om du har verktygsbälte eller liknande så ta en skjorta och jeans och gå som snickare. Ta av bältet när det är dags att dansa.
Eller ett mjöligt förkläde och gå som bagare.

Kanske inte de roligaste idéerna men förhoppningsvis sådant du har hemma.

Om du har verktygsbälte eller liknande så ta en skjorta och jeans och gå som snickare. Ta av bältet när det är dags att dansa.
Eller ett mjöligt förkläde och gå som bagare.

Kanske inte de roligaste idéerna men förhoppningsvis sådant du har hemma.
Tack för tipsen.
Jag lagrar dem på hög.
Ska inventera affärerna i morgon och gräva djupare i diverse lådor hemma.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka