A

Athina

Min lilla kisse har återvänt efter att varit borta i 4 månader. Som jag saknat henne.:love:

Nu är det så att jag avmaskat henne, Vetrinären föreslog Flubenol eftersom jag alltid annars använt axilur.

Oj oj oj säger jag... det bara väller ut mask med bajsen som förövrig är lös och luktar död, pga masken.

Det jag funderar på... skall inte masken typ vara död när den kommer ut...???
Det var en jääätte mask här i bajsen jag just disekterade och den rörde på sig.. inte så lite heller... :eek:

Jag känner hur det kryper i hela kroppen...:crazy:

Sv: Mask...

Det kommer så mycket... det känns som om att hon skulle behövas avmaskas dubbelt så länge.

Under avmskningsperioden här har hon fått en konstig slem hosta och är jätte rolsslig när hon andas, besvärad andning.

Så i morgon skall hon till vetrinären då dem misstänker att det kan vara ett mycket allvarligt parasit angrepp och att det ligger mask inkappslad i lungvävnaden... :confused:
Luftvägsinfektion är tydligen uteslutet då hon redan gått och går på penicilin förannan åkomma...:crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Ursäkta den äckliga rubriken men ämnet är inte så trevligt i sig :p Min katt är innekatt och har så varit åtminstone så länge vi har...
Svar
3
· Visningar
2 679
Senast: smedsussie
·
Katthälsa För ett par månaders gick katten bort. Hon var utekatt och råttjägare. Plötsligt blev hon slö en kväll. Blinkhinnan täckte en del av...
Svar
2
· Visningar
3 522
Senast: Liten
·
Övr. Katt hej alla. det är så att vi funderar på en ny katt nu när vi fått avliva vår älskade kissen:cry: men det känns så hemskt tomt och hunden...
2
Svar
20
· Visningar
3 108
Senast: Sol
·
Övr. Katt Min 15 åriga kisse ser ut som om han har svalt en fotboll... Han har alltid varit mkt smal (hur mkt han än ter) och sista året har han...
Svar
10
· Visningar
15 146
Senast: älgen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst