Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Häst som hade mask i maj, blev avmaskad och fick sedan gå på bete.Borde man göra kolla masken igen i höst? Eller hur är rutinen riktigt med hästar som haft mask? Obs, hästen är ej i min vård (ännu).
Jag gjorde sån kolla effekten i våras. Var billigt dessutom och skönt att se den där 0an efter avmaskningJag har alltid följt upp med test efter avmaskning. Har nämligen väldigt tråkiga erfarenheter av maskskadad häst (som ung fullproppad med mask) och där hade avmaskningarna (enligt schema) bara tagit toppen på isberget så hästen hade otroligt mycket mask hela tiden.
Jag gjorde sån kolla effekten i våras. Var billigt dessutom och skönt att se den där 0an efter avmaskning
Finns ju fortfarande veterinärer som skriver ut utan träckprov eller annan indikation tyvärr, men det är iaf inte lika vanligt..Ja, det har nog hänt en del på den fronten sedan jag satt med mitt problem. Om inte annat har det börjat diskuteras mer och kunskapen generellt är högre vad gäller mask än för 10-20 år sedan. Innan maskmedel blev receptbelagt avmaskades (i bästa fall) enligt schema och så var alla nöjda med det.
... och det går inte bara att knalla in på apoteket och bunkra...Finns ju fortfarande veterinärer som skriver ut utan träckprov eller annan indikation tyvärr, men det är iaf inte lika vanligt..
Nej precis!... och det går inte bara att knalla in på apoteket och bunkra...
Aha! Så det finns ett test som heter Kolla Effekten???Jag gjorde sån kolla effekten i våras. Var billigt dessutom och skönt att se den där 0an efter avmaskning
Ja, om man har gjort kolla masken innan avmaskning kan man köpa kolla effekten och skicka in ett visst antal dagar efter avmaskningen. Är mkt billigare än en vanlig analys.Aha! Så det finns ett test som heter Kolla Effekten???
144 kr! Såååå prisvärt!Ja, om man har gjort kolla masken innan avmaskning kan man köpa kolla effekten och skicka in ett visst antal dagar efter avmaskningen. Är mkt billigare än en vanlig analys.
Men det är ju inget man använder nu om hästen avmaskades i våras. Om jag minns rätt gör man det 10-14 dagar efter avmaskning.