E
eye in the sky
har läst någonstans om någon "mask" som minskar dyngstacken , någon som vet??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
marti130 skrev:Kan det vara vanlig svensk daggmask kanske?
Dyngmasken ser ut så här:![]()
//marti[/QUOTE
Ok, sådär ser inte "mina" dyngstacksinnevånare ut iallafall. Vad är det då för abnorma tingstar som huserar där? (urrk) Får väl skicka en till SLU. Dom ser faktiskt ut mer som larver, det kanske blir snygga fjärilar av dom istället månntro? Men vad gör de i min dyngstack? Nån som har koll?
Nej då, de bryter ner både halm och spån. Jag har använt båda sorterna så det är lugnt...Mysaan skrev:*lk*
Stämmer det att man inte kan använda dessa om man har halm som strö???
Mynta2 skrev:Dyngbagge kanske ? dom kan se abnorma ut..larverna alltså. Man ska vara rädda om dyngbaggarna eftersom maskmedel vi ger våra djur dödar dessa enormt nyttiga baggar. Baggarna lever av gödsel nämligen.
Om du kommer i närheten av Östergötland kan du komma till mig och hämta, annars PM:a så kan vi försöka lösa det.eye in the sky skrev:okey
massor med mask svar , nästa fråga blir var f#n får jag tag på dom , någon som kan skicka mej en burk![]()
Jag har inte sett dem nu, men ser dem varje vår/ sommar. De kan hända att de har lite brunfägat huvud.Panzerkat skrev:Det låter som larver av ollonborre, vad är det för färg på huvudet?