martingal,förbygel eller brösta?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare fnurre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 504
F

fnurre

jag ska köpa något av dessa, har bara haft martingal förrut då jag tycker om det,men den gick sönder så jag måste köpa nytt igen.

jag ska ha någon av dessa när jag hoppar.
eftersom att sadeln åker bak ibland när hon hoppar ordentligt med ryggen o jag ska köpa en ny sadel så vet jag inte vad jag ska köpa.

kanske ska vara på säkra sidan o köpa en förbygel? hindrar bröstan rörelserna ngt?

kollat på Glen Gordon,Hubertus och frank baines.
vilken är bäst läder och mest prisvärd?
Hubertus förbygel:900kr GG:1200kr frank baines vet jag inte vad den kostar:confused:

tacksam för svar:bow:

Sv: martingal,förbygel eller brösta?

Det finns snygga förbyglar/bröst för ca 299 på Myone/hööks osv..

Jag skulle ha satsat på en resårbrösta, slippa ha något mellan frambenen om man inte behöver

För att jag har sätt för många hästar fastna, trassla in sig med ett framben i den remmen

Ah, jo, det förstås.
Men har man inte spänt den väldigt löst om hästarna lyckas trassla in sig i den?

De ska inte sitta så hårt, då stör det rörelserna

Ibland kan ja tycka att det ser lite för mycket ut med bröstor och förbyglar:/ Själv har ja martingal..:P

Liknande trådar

Hoppning Vad har ni för bröstor/martingal?? Jag vill ha en mörkbrun utan krims krams på , helt enkelt bara mörkbrun. helst helt i läder o man...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: The_grinch
·
Utrustning Imorrn ska jag till Ullared, Gekås och jag har tänkt köpa antingen en brösta eller en förbygel till min ponny nu när vi börjat hoppa så...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka