marsvinsfråga!

M

Marie_C

Jag fick in ett upphittat marsvin för några veckor sedan och han var smutsig hela han när jag fick honom. I dag när jag tittade i öronen på mina marsvin var alla smutsiga i öronen. Jag har gjort rent dom nu. Brukar marsvin bli det?

Jodå, dom brukar vara rätt så smutsiga i öronen...jag brukar blöta en bomullstuss med vatten å greja runt lite i öronen så blir dom snart rena å fina igen :D

Okej, jag använde olja för att få bort det och det funkade bra. Jag använde matolja som vi brukar använda till katter med skabb. Och petade lite med tops. Tur att det bara var smuts is alla fall :p

...tror øremidd kan se ut som skitt/smuts... Kommer "skitten" stadig tilbake uten at du skjønner hvordan de får det til ;) kan det være verd en ekstra sjekk.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 146
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
32
· Visningar
3 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka