Marsvinsbäbisar...

O

Orfeus

Har just fått en kull med små söta marsvinsbäbisar...3 stycken sheltisar, 2 tjejer och en kille blev det :love:
aylakull1.jpg

Ja den svarta är helfrän! Har vänt och vridit på honom men hittar banne mej inte ett färgat hårstrå! Pappa är Zingos son Zodiac (lemonagouti) och mamma är Dacapos Ayla (bl/go/wh) Visste att färgerna skulle bli som dom blev, men inte en HELT svart sak...så han stannar tills vidare :love:
Ja, så ses vi nästa helg nu då....jag ska visst ställa min klippta direkt på lördag morron.... :eek:

Har du riktigt tur så har han ärft ch och du har chansen till black himlaya med bra punkter i framtida marsvin :bump:
Själv har jag naturligtvis en egen svarting men som är lockig och bara väntar på en lockig flicka att göra små söta långhåriga lockiga marsvinsbebisar med :bump:
Sedan är Gaudi förvisso black/white men har bara ett anlag vitt = kan ge enfärgat.
Dessvärre kan jag inte para honom med Kosmus :o

Ja, man kan ju alltid hoppas på att pappans DUBBLA CH följt med (har ju ett både från himmismamman och zobelpappan)...tror nog han blir kvar och jag säljer hanen som jag sparat från förra kullen, Lizton.....

Men pappan till svartingen har väl bara ett ch då han är lemonagouti :confused:
En lemonagouti är ju en cdch :)
Zobelpappan var ingen "riktig" zobel utan sepia/white/cream (aacdchepepSs/aacdchepeSs) eller en zobel som inte har den eftersträvbara genetiska koden crch.
Nu använder vi inte namnet sepia här i Sverige iofs men jag har lättare att "se" den genetiska" koden framför mig om jag har det i tankarna.
Det är besvärligt det där med färger hos långhår och man står :confused: ibland.
Håller tummarna på att svartingen fick ch och inte cd av sin far :cool:

Ja just det, det stämmer helt! Fast jag har egentligen ingen användning av honom i aveln här hemma ändå...båda mina himmisdamer är ju hans farmor och hans.... båda fastrar (ena cremeagouti)...så det blir lite linjeavel i så fall...och jag gillar inte att para släkting med släkting....men han stannar ändå för utställning tror jag
Föresten så åker himmisdamen Molly till texelzobeln i sommar....lockiga himmisar *fresta fresta*

Jag vet :d
Har ju redan beställt en av dig om där blir en flicka :angel:
Du kanske hittar en trevlig flicka till honom på någon utställning :idea:
I morgon skall jag hämta hem Flora och Celést är det tänkt och sedan är det bara att vänta tills dom blir gamla nog så hoppas jag också på små söta ungar här hemma.
Coronetter och sheltis och med tur kanske helsvarta :cool:
Fast med min tur blir det väl trefärgat för hela slanten :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
491
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
589
Senast: Asko
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar