Marsvins-ungar

I

INKA

Hej!

Jag har tre marsvinsungar som är 4,5 vecka gamla. Idag så släppte jag ut dem på golvet för första gången o det var ju kul tyckte dem. Men jag blev lite orolig då den ena hanne verkar vilja para sig med mamman. Är det någon risk att han gör det vid en såpass ung ålder. Hade nämnligen inte tänkt lämna iväg dem förrns i slutet av nästa vecka. Har tyvärr ingen annan bur då jag blev tvungen att låna ut den till ett "nödfall" om man säger så. Om det finns risk för parning kan jag då lämna bort hannarna redan imorgon (lördag) ?

Ta bort hanarna från honorna genast! Börjar dom försöka para sej så är dom könsmogna. Ja du kan lämna bort dom redan i morgon om dom äter vanlig föda och är välväxta.

Jag tog en kartong o delade av buren med, får gå så länge.

Jag kollade könen på dem men jag tycker dem i princip ser likadana ut, fast han som ville para sig med morsan hade lite större kön, hm :confused:

Honorna ser ut som ett Y där nere och hanarna mer som ett (häng med här nu) "o" med en grop eller prick i och ett "|"...
Annars kan du ju låta nån uppfödare eller så könsbestämma dem...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 343
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar