Marsvinets nya polare

L

LoveRindi

Är hunden! Hon (hunden) slickar svinet om öronen hela tiden när hon får! Men finns det någon risk ang. sjukdomsöverföringar från hund till marsvn?

jag tror inte att det är det..
min hund älskar att "leka" med mina marsvin..
den älsta är nu snart 3år och jag har aldrig märk att varken marsvinen eller hunden (eller katterna heller för den delen ) har "smittat" varandra med något inte ens när marsvien var sjuka..
tror inte att dom får samma sorts sjukdomar...:)

Hehe, det är ju grisöron, så dom skulle säkert va goda! :D Det är nog snarare marsvinet som skulle bitas!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 738
Senast: Tantan
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama