Marsvinen :)

Emor

Trådstartare
BILDBOMBNING !
Ja då min gamling tragiskt gick bort i veckan och lillan blev ensam kvar så var det bara till att skaffa henne en polare.
Först kommer en bild på gamlingen, Blomman.
Otroligt så social hon var, kom alltid till en, kune trix, utan sallad över huvudet på henne :D Så som tass, och upp. Och hon somnade ofta i famnen och snarkade så gott :love:
Hon blev 8 år gammal. På slutet var hon sjuk med en pälssjukdom/parasiter eller liknande som inget bet på, vetrinärerna visste inte vad det va, då lillan inte fick några liknande symptom.
Blomman :love:

Och så har vi Blomman och Puffran :D Hon va lite tjock blomman...

Och så har vi det lilla nyförärvet :love:
Carpe Diem Baby, eller bara Baby som hon kallas ;) Och Puffran :love:

Mer bilder i nästa inlägg...

Senast ändrad:
Sv: Marsvinen :)

Bebisarna :love:

Va gör du med den där saken, jag får äta ? :D :love:

:rofl:

Dom slogs inte utan Baby försökte hoppa över Puffran som inte blev så glad i det.

Ännu mer bilder ....

Och till sist två gamla bilder på lillpuffran :love:

SKONA MIG ! :rofl::love: ( klickbar )

Awii min sötis :love:

Ni får gärna kommentera dom, och lägga in era egna små (mat)svin :D

Ja, jag har en hel del marsvin, har ju uppfödning, så jag lägger in en bild på två av mina avleshonor. Det är en self grey och en crested chocolate tan, de raser jag föder upp.

Lägger även in en bild på en chocolate tan hona ur senaste kullen född 10 april. :love:

Vill ni se alla mina små grisar så gå in på min hemsida http://web.telia.com/~u17901297

Flisis och Kryptonit : Vilka vackringar ni har ! :love:
Jag är lite sugen på att ta en kull nu på Puffran, eller Baby men jag vet inte, dom är fortfarande väldigt unga vet inte hur gamla det är rekomenderat att dom ska vara, men det hade varit kul att ta en liten kull , frågan är bara vart man skulle göra av hanarna som lär komma .... :angel:

Vilka fina ! Jag har bara med undantag för ett enbart haft virvelmarsvin, men dina släthår var riktigt fina ! :)

Gud en liten familj :D :love:
Jag fick riktiga nostalgikänslor, det enda korthåriga såg ut som Puzzel (?) men med skarpare färger, och mitt passningsmarsvin hade sån där lång jobbig päls, mitt som hade det trimmade jag :devil:

Puzzel är släthårig ja. Tage är virvel, Lova är korsing virvel och angora eller nått och bäbisarna vet jag inte riktig va de är för några.. Vet inte vem deras pappa va så. Och nu är dom sålda, så jag vet inte hur dom ser ut :(

Ok, ja mina har jag inte riktigt haft koll på vad dom är för några, men dom första var syskon, en släthårig och andra sådär långhårig fast med virvlar... Sött är det hur som helst :love:

Värst vad alla har söta marsvin....

Här är mina tjejer (de större bilderna la jag som länkar)

Nella, 4½ år
marsvin%20015.jpg

Svinto, 9 månader (fast yngre på kortet)

Tequila, 7 månader (ca 2 månader på kortet)

Nella och Molly (som dog i somras pga sjukdom)
Bild%20115.jpg

Aae, dom tackar nog :D :love:

Dina va ju jätte söta, det är roligt med ovanliga namn :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka