marsvinen i stora sommarhagen (stora bilder i tråden)

S

ScissorHands

Mina tre tussar har tussat omkring utomhus äntligen i stra hagen så att de slipper sitta under burlocken och springa på varandra hela tiden :crazy:

Hagen
pict0936.jpg

pict0931.jpg

Små marsvin tussar iväg in i busken
pict0933.jpg

Min tuss :)
pict0952.jpg

pict0964.jpg

Systers långhårs tuss
pict0965.jpg

pict1016.jpg

Systers rädda lilla ploppande-med-ögon-tuss
pict1007.jpg

pict1023.jpg

pict1024.jpg

Och i sommar kommer två tussar till att busa omkring här :)

De ser verkligen ut att ha det mysigt! Marsvinet på 4 & 5 bilden var verkligen söt, eller speciellt söt kanske man ska säga :D

de tre jättesöta marsvinen trivs nog med sina liv :)... tänker på alla andra marsvin som alltid får sitta instängda i en liten bur i hela livet :(

Vilken härlig hage! Jag önskar att jag hade en trädgård. :( Jag får ta med mig burdelen ut bakom huset (litet gräsparti, långt från vägen) och låta de springa lite.

det är vad mina marsvin gör annars när vi är hemma vid radhuset, de brukar vara på baksidan under burlock. Men mina kommer inte överäns särskilt bra och blir det trångt så bråkar de mkt. Därför är det så skönt att de kan gå ifrån varandra nu så att de inte behöver sitta precis brevid varandra.

de är annar ytterst utsvultna och håller på att dö ungefär20h per dygn kan de informera om (mina marsvin är mkt högljuda och skriker hela tiden) :p

Jag längtar till semestern, då ska de följa med hem till mina föräldrar och busa av sig i trädgården! Då får jag dock fortfarande sitta på vakt, eftersom det finns gott om katter. :crazy:

det är en dum sak helt klart, så säker är inte hagen, någon måste sitta med dem, behöver inte sitta och titta på dem hela tiden, men sitta där ute för att ha koll på dem.
De är väldigt påhittiga och försöker gärna titta lite väll mkt på stängslet och man vet ju aldrig om det kommer en rovfågel, mård, en katt eller så.

Mina små grisar hälsar att dom är djupt avundsjuka och undrar om dom också får flytta in :angel:
Dessutom har dom mage att klaga på värden (dvs jag) att vi bor en trappa upp och därför inte har tillgång till en gräsmatta :crazy:

de kan få komma på sommarbete :idea:
vi har två andra honor även där som kommer på sommaren, så det är en liten rund flock då :) det är väldigt sött. De har även en egen lekstuga som är bara deras där de bor om nätterna och dagarna då det är kalt eller regnar (mina små gulls är känsliga om tassarna) :D

Mina pojkar säger att dom kommer bums :angel:
Dom tar 23:30 tåget mot Stockholm och du borde ha dom hos dig någon gång i morgon :D
Dom tycker att matte är tråkig som inte tillåter dambesök i burarna för tillfället :eek:

Jag skickar gärna ner 4 st små hormonstinna sheltiepojkar som håller på att gå mej på nerverna!!! Att dom inte kan fatta att dom är av samma kön nån gång :crazy:

Men vi vill inte ha pojkar :eek: vi har redan en hona som kan ploppa ut ögonen och rida på de andra :crazy: Hon tror dessutom att hon kan hoppaupp emot de andras öron lika väll som där bak :angel:
Det skulle vara tur för dem om de dök upp att mitt mördarmarsvin inte är kvar iallafall :angel:

En till! :eek:
Vill ingen ha marsvinspojkar längre :confused:
Känner igen det där med att inte fatta att man är av samma kön... Har ju en sån jag med här :crazy:

Som vanligt är dina marsvin jätte sötta tjejen. Gillar andra bilden på den som är din, Mino avr det väll?
Men vad har den långhåriga tussen på nosen?
/Vennie :bump:

du har börjat slarva på samma sätt som jag tom!
:rofl:
haha.

Jo, det är Mino som är min tuss.

Å Bobos (långhårens) nos är det några knölar på.
Vi har varit hos vet som inte vet vad det är, har behandlat emot svamp, men inget händer. Eftersom hon inte värkar må dåligt av det och det är dyrt att göra bioprov (tror det heter?) så blir det inget mer. Det värkar dock som om hon kliar på nosen då och då, men det kan lika gärna vara vanliga kliomgångar över hela kroppen.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 192
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 147
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar