R

rattalskare

Nu när sommaren börjar så undrar jag måste det vara vindstilla för att marsvin ska kunna gå ut? har ni dem i koppel eller i bur?

jag menade förstås sele inte halsband eller koppel som jag skrev skulle bli tacksam om ni svarade fort! (snälla)

marsvin skall inte vara i drag, så det är ju bra om det inte blåser ute. och personligen skulle jag aldrig ha mina marsvin i sele.

klart att de kan vara ute även om det inte är vindstilla.. Mina marsvin har alltid varit ute under vår/sommar/höst - det gäller mest att man vänjer dem försiktigt. En REJÄL(så att inte katter/hundar/rävar/mink kan komma åt dem) bur är att föredra, med gallerbotten så att de kan äta gräs. och så givetvis ett hus, gärna en bit ifrån marken mewd varm och go halm innuti

Nej, det behöver inte vara vindstilla, men du kan kanske försöka att hitta något ställe i lä?

Om marsvinet har ett varmt och torrt ställe att gömma sig på, så kan man ha den ute närsom, bara det inte blir för kallt.

Förra sommaren gick mitt svin ute i sin hage i stort sätt hela dagarna, jag tog in honom när det blev kallare än 16 grader, eller haglade (jo, det gjorde det en gång, mitt i juni!) Även när det regnade litegrann (inte öste ner dock) så var han ute och brallade. På natten tog jag in honom, för jag vill inte lämna han ute utan uppsikt.

Han var pigg och kry som aldrig förr.

Marsvins kroppar är inte byggda för selar, de har väldigt svaga ryggar och skuldror. Om de skulle försöka springa iväg eller man råkar rycka i kopplet kan de skada sig illa.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
194
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 114
Senast: Santoxen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar