Marsvin och råttor ute

BuenoBull

Trådstartare
Är det för varmt för dem att vara ute hela dagen? Naturligtvis har de ju skugga, men det blir kanske lite vindstilla när de står på balkongen. Vad tror ni?

Sv: Marsvin och råttor ute

Vindstilla ska de ju ha ;)

Men mja, det går nog bra för råttorna iaf, marsvin vet jag inte. Se till att ha nånting så de kan svalka sig bara, typ nån vattenskål de kan ta ett dopp i och nån läskflaska med fruset vatten inlindat i en handduk eller så :)

Ingen aning hur varmt det är hos dig, men på min balkong är det kokhett. Knappt att jag kan klarar av att vara där. :p

marsvin ska väl inte bo över 30 grader har jag för mig.. mina bor ute på altanen, dock har det fläktat en del och dom har skugga hela dagarna.

tyvärr finns det inte heller mycekt jag kan göra, blir det över 30 ute så är det över 30 inne, däremot är det ju sällan 30 grader i skuggan här åtminstone..

Mina råttor som bott ute på balkongen sen 1 maj, har jag tagit in nu. Det är 35+ på balkongen och även fast de har vatten, skugga o allt så höll de på o avlida av värmen. Så nu bor alla inne och mår bara fint!

Så de kan säkert vara ute på f.m. innan det blir varmt o på kvällar/nätter men inte dagtid.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 750
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama