Marshall Musli (eller hur det stavas)

MaRomer

Trådstartare
Nu är det så att jag inte förstår vad som står på dessa säckar. Så skulle någon snäll männinska kunna översätta=/?

Det finns ju flera olika slorter och jag skulle vilja veta vad det är i dem.

Sv: Marshall Musli (eller hur det stavas)

Ingen på hela buke som ger detta till sina hästar=/????

Vad det är i dem kan du ju läsa på innehållsförteckningen! :angel: ;)

Jag gav min ena häst Marshall Turnier upp till havren förra året under tävlingssäsongen för att få lite extra energi, det funkade bättre för honom än Krafft och havre (som han annars får). Behövde "lite extra krut" och tyckte efter mkt experimenterande med Krafft Sport och Turbo att detta funkade bäst för honom. Sen finns det ju olika andra sorter Marstall som är utvecklade för olika typer av hästar och deras behov. Det är väl frågan vad din häst behöver och hur din häst tränas. Så som jag förstått det kan man ge Marstall Müsli både som fullfoder eller som extra tillskott beroende på hästens foderstat och behov.

I Tyskland är Marstall Müsli ett rätt kännt "märke", där fodrades hästarna som jag jobbade med med havre och Marstall Turnier (tävlingshästar), vilket funkade väldigt bra. Därför blev jag väldigt glad när jag såg att man nu kan få tag i det här också! :)

Min får marstrall musli havrefri nu när hon inte rids, kompleterar inte med havre nu, för hon är så jäkla pigg.
Hästarna verkar gilla det iallafall

Vad det är i dem kan du ju läsa på innehållsförteckningen! :angel: ;)

Det står ju på tyska=/.... Ialla fall på den granngården som jag har närmst och jag har frågat om det är någon som vet vilket man skall ge till vilka hästar och vad de inehåller. Men ingen tycks veta..

Men jag har fått ett PM och hoppas att det skall llösa sig genom den vägen!

Tack!

//Malin

Fick en broschyr på granngården om just Marstrall.
På svenska..Skitbra...Står lite om varje foderalternativ
Fråga där för dom säljer ju det fodret

Fick en broschyr på granngården om just Marstrall.
På svenska..Skitbra...Står lite om varje foderalternativ
Fråga där för dom säljer ju det fodret

Det är så nytt på den granngården som jag handlar på så de har inga=/... MEn det har ordlat sig ändå då en snäll bukefalare skickar info till mig med snigelpost=)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
653
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka