Mars-katter - Vad göra?

M

Murry

Hej!

Min katt har gått och blivit värsta sortens mars-katt. Tänkte att det borde finnas en 'nålad' tråd som samlar alla tips om vad man kan göra för att underlätta situationen.

Min katt är snart ett år och efter den här vändan av mars-beteende, som är 10x värre än det förra då faktisk en dusch avvärjde medans den här gången satt hon dyngsur i hörnet och fortsatte skrika (skrek även undertiden hon slickade sig torr...*suck*) bär det iväg till vetrinären.

Laser-pekaren har varit till användning och diverse andra leksaker, men man har ju annat för sig än att leka med sin katt hela dagen :/

Det borde finnas något milt medel som gör dem lugnare - borde vara bra för både katten och kattägaren och inte tal på grannarna...Är det någon som vet om något sådant preparat finns? Tycker synd om alla uppfödare som måste hela tiden leva med detta elände år in och år ut.

Vill gärna veta andra honkatts ägares tips and tricks.

/Murry

Sv: Mars-katter - Vad göra?

Många uppfödare ger sina honor p-piller. Problem solved. Jag gör det inte då p-piller totalsabbade min älsta honas humör och det ökar även risken för att juvertumörer ska utvecklas.

Jag biter helt enkelt ihop, men försöker öva in en akupressur-metod som tydligen ska kunna orsaka ägglossning och få honan att sluta löpa under en längre period.

Ett annat alternativ är att ha en steriliserad hane som får para honan. Vissa säger att deras kastrathanar lyckas med det också.

Sv: Mars-katter - Vad göra?

Jag har en kastrerad hane också, men han är mer i shock tillstånd än ett visat intresse...

Jo så fort min honkatt har slutat jama och/eller det blivit måndag så ska jag beställa tid hos vetrinären. Hon verkar inte tycka det är så kul och har darrningar i hela kroppen.

P-piller har jag inte velat använda eftersom det finns så dåliga bieffekter samt att det du säger att din katt blev personlighetsförändrad gör inte det mer attraktivt, men akupressur låter intressant.

/Murry

Liknande trådar

Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 956
Senast: Asko
·
Övr. Katt Detta inlägg kommer innehålla massa möjliga och omöjliga frågor, så nu får ni en liten varning för det innan ni börjat läsa ;) Jag...
Svar
17
· Visningar
1 793
Senast: Vagis
·
L
Övr. Katt Vi blev med katt i somras. En ursöt liten lurvig gatukorsning. Jag som är så noga med vad hästen äter tänkte att den stackars katten...
Svar
15
· Visningar
14 856
Senast: palle
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 528
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama