B
bussig
Har lånat ett sto som är dräktig. Har själv 2 andra hästar. 1 vallack och en gammalgumma. Märrarna går ihop. Dom har gått tillsammans i 2 ½ v. Dom har integjort upp riktigt vem det är som bestämmer. Men den gamla tar oftast makten. Den nya är mycket märklig tycker jag. I stallet är hon vaksam. Hon hotar en när man ska borsta och pyssla om henne. När dom ska in på kvällen så får hon gå in sist. Men hon vänder på klacken och går längst ut i hagen när det är hennes tur. Då brukar jag gå in igen. När jag ser att hon är på väg till grinden går jag ut och ska hämta henne. Då kan hon vända igen. Då står jag kvar och inväntar henne. Det kan ta mellan 2- 20 min förrän hon kommer. Sedan när jag leder henne så är hon tjurig. Hon vill gärna vika bort huvudet när jag leder. Då tillrättarvisar jag att man går rakt. Då hotar hon med hugg. Men hon vågar inte riktigt hugga. Vad tror ni. Varför är hon så här. Är det för hon inte är överrens med dom andra hästarna. Hon är bufflig och ouppfostrad i vanliga fall. Men har ej visat sådan tjurighet. Jag vill ju få kontakt med henne. Jag är inget proffs, detär därför jag frågar er. Vad ska jag göra.