Märklig (icke) transaktion

detordnarsig

Trådstartare
Jag beställde böcker för drygt en vecka sen på nätet och betalade direkt med mitt kontokort. Men nu är pengarna inte dragna längre?:confused:
Har någon varit med om detta? Pengarna har dragits på mitt konto, eller åtminstone varit reserverade, men nu är dom tillgängligt belopp igen? Det står ingen transaktion att jag betalt eller att jag fått tillbaka dom, det är som det aldrig hänt alltså. Men böckerna har jag fått...

Kommer pengarna dras igen? Det var som sagt en direktbetalning med kontokort jag gjorde.
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Sådär blev det en gång för mig när jag betalade med e-kort. Pengarna drogs, jag fick tom kvitto på det på mailen, och var sedan tillbaka på kontot några dagar senare. Var något med att mottagarens betalssystem inte accepterade e-kort.
Kolla upp det med företaget, är nog enklast :)
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Vad är e-kort?:o Jag betalde med mitt vanliga bankkort, som jag betalt med säkert tio gånger där (på samma företag/sida) förr utan några problem. Och då är jag ganska säker på att pengarna dras direkt.

Inte för att jag är ledsen för att jag blivit 1000 kr rikare igen;)
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Har själv varit med om det, pengarna kom tillbaka efter några dagar, men drogs senare.... Tyvärr!!!:cool:
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

haha så var det när jag bodde på hotell i Uppsala, men där rörde det sig om typ 4500 kr så det var inte lönt att röra pengarna alls :)
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Pengarna kommer att dras igen. När samma sak hände mig så mailade jag Adlibris som sa att pengarna bara ligger reserverade i sju dagar, dras de inte under den tiden så blir de tillgängliga igen.
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Jag har fått tillbaka pengar för mitt gymkort, betalade räkningen som man skulle och de drog pengarna, efter någon månad fick jag tillbaka dem. än har de inte dragit tillbaka dem, över ett år sedan nu :p
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Hoppet finns alltså ;) Men jag tror alltså att jag ska utgår för att de dras snart igen med tanke på de övrigas svar ;)
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Preskriptionstiden för fakturering är 3 år, så än är det inte dax att ropa hej ;)
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Jag har också varit med om det.

I det fallet var det en beställning till en nätbutik. Pengarna drogs och kom tillbaka. Ett tag senare meddelade butiken att varorna var slut och inte skulle komma i lager.
 
Sv: Märklig (icke) transaktion

Vad är e-kort?:o

Ett engångskort man skapar för att betala vid ett tillfälle, med en maxsumma. Jag har det via min internetbank. Funkar dock inte överallt.
Det verkar ju inte vara det som är ditt problem iaf, jag hoppas det löser sig och böckerna ramlar in framöver :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 350
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·
Juridik & Ekonomi Har en fråga till er allsmäktiga! Jag har huslån, huslånet dras den 25 varje månad då jag fått lön då, dvs så dras det direkt så jag...
Svar
7
· Visningar
1 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp