Sv: Märken på ridkläder
Jackor:
1 Kingsland Bomber jacka, typ höst/vår. Kanon bra!!!
1 sjöhagen wear klubbjacka, mindre bra men skön!
1 Santa fe TJOCK vinterjacka. Skön men svår att rida ordentligt i.
1 bomber jacka av okänt märke. Rätt dålig kvalité.
1 Softsell (stavning??) väst av okänt märke. KANON verkligen
OCh kanske 5-6 strycken till som används till och från samt några västar...
Ridbyxor:
Hmm mängder. MEn Hoffmeiers helskodda är de som används flitigast. Kanon kvalité, jätte sköna och bra passform. Håller dessutom i evigheter!!!
Sen har jag två par billiga från Ullared, SUPER DUPER(!!!!) kavlité verkligen, sitter kanon bra också! Märket var Moonkens.
Sen har jag några mountinhorse med, Sämsta kvalitén någonsin, har ett par som hållt mer än två tvättar!! Blä för dom!
Hjälm:
GPA speed air tone on tone! UNDERBAR, kanon ventilering och väger INGET!
Eurolite lättvikts/ventilationshjälm. Bra, men töjts ut efter åren.
Somerset sammetshjälm, tung men sitter väldigt bra.
Sen har jag några som inte används med.
Skor och stövlar:
Läderstövlar från Mountain Horse. Totalt värdelösa som allt annat därifrån men sköna iaf.
Ridskor från Mountain Horse. Hmm dom har faktiskt hållt hyfsat. Kanon gooa att gå i men inget vidare att rida i.
Shortshaps av okänt märke. Används inte så ofta efetrsom jag inte gillar att rida i de så kan inte säga så mkt om dom.
Läderstövlar från okänt märke:P (börjar på R iaf) Bra, snygga, stilrena, sköna, men lite dålig läderkvalitét.
Vinterridstövlar från B*rjes. Sådära i alla betyg, håller inte värmen, gick sönder väldigt fort i inne-foderet mm. Korta skaft.
Höststövlar från Mountinhorse. Också skitkvalité, töjdes ut rätt mycket också.
Säkerhetsväst:
Zippa svart med axelskydd. Används endast under terängträningar och fälttävlan. Väldigt skön.
Air-O-Wear. HEMSK!!!
HAr just beställt en Dan Rider som jag hoppas kommer snart!
Handskar:
JAcson hmm modell vet jag inte faktiskt men dom är kanon bra, sköna, sitter bra och är i en bra prisklass, efetrsom jag behöver byta vantar lika ofta som underkläder typ:P