Freaky_Em

Trådstartare
Vad är det för märke och användningsområde på den här sadeln??

%7B5431-de9c333a88e7470f67f45f060df67f64%7D.jpg

Sv: Märke??

det forsta jag kommer o tanka pa ar en simco.... ingen aning men det var vad som poppade upp i skallen pa mig. Men da borde den ha en markning vid tiestrap"flarpen" iaf... star det nagot dar o.h.t.?

be vannen kolla pa flappen... :) star det nagot dar sa ar det jattebra..... finns det ingen markning pa den oht med namn sa ar det troligen en namnlos ekonomisadel... men den ser inte Ut som en namnlos ekonomisadel...... tycker jag da ;)

Stämma nog som Bewildered sa, Economy.
Rigging sitter i skirten och är oförstarkt.
Titta under jockyen för att se hur skirten sitta fäst till sadel bommen?
Tror det är inte mycket som hålla den ihopp.
Az

tankte inte ens pa att riggingen satt i skirten >.< pinsamt. Men dar har du en poang Ar!

svart med bilder tycker jag.... det forsta jag kikar pa ar overlag intrycket, ladret ser inte tokdaligt ut t.ex... men svart nar man inte kan klamma o kanna o verkligen Titta pa dom. Jag ar ju ingen sadelnord... (borde plugga pa mina sadlar kanner jag.... borjar bli bortskamd har)

tankte inte ens pa att riggingen satt i skirten >.< pinsamt. Men dar har du en poang Ar!

svart med bilder tycker jag.... det forsta jag kikar pa ar overlag intrycket, ladret ser inte tokdaligt ut t.ex... men svart nar man inte kan klamma o kanna o verkligen Titta pa dom. Jag ar ju ingen sadelnord... (borde plugga pa mina sadlar kanner jag.... borjar bli bortskamd har)

En Logiska Tänkenda På En Sadel:
1. Gjörden är den viktigest!! skulla den gå av ligger du och hästen ryssig till :devil:
D-Ring fästet är ALLTID den bäste, det är viktig man lifta främ jockey och inspektera läder som D-Ringen sitta i.
Titta du på Pro. Heavy Duty Roping Saddles och du se att dom är Double D Rigging som sitter fäst i själva bommen.

2. Vad jag kalla för Dally Dude Buckiroo Saddles typ Wade har en In Skirt Rigging, men från den economy model är ringen förstärkt sydd i en seperat skirt som är val monterad till bommen.

Take a look at Trass´s working saddles.
Az

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
505
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I går tog Margareta Tooma sin 19:e raka seger. Men efteråt noterade stallbackskontrollanten ett märke på hästen och Örjan Kihlström...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Stjärnkusken Örjan Kihlström stängs av och får böter för felaktigt bruk av körspö. Anledningen: stallbackskontrollanten hittade märke på...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Migo
·
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 411
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar