Markarbete?

Fille

Trådstartare
Vi ska lägga på nytt 8-16 makadam på vår uppfart/gårdsplan. Är kanske 7 år sen det fylldes på sist. Tror dock det tog slut då, då allt inte blev täckt med grus (förra ägarna som gjorde). Behöver vi göra något markarbete innan vi lägger på grus? Det är en del ogräs! Bifogar bild på hur det ser ut!

Bifogade filer

• 007D7BC8-4760-4645-9BFC-F1DA3F460570.webp
    007D7BC8-4760-4645-9BFC-F1DA3F460570.webp
    624,1 KB · Visningar: 55
Vi ska lägga på nytt 8-16 makadam på vår uppfart/gårdsplan. Är kanske 7 år sen det fylldes på sist. Tror dock det tog slut då, då allt inte blev täckt med grus (förra ägarna som gjorde). Behöver vi göra något markarbete innan vi lägger på grus? Det är en del ogräs! Bifogar bild på hur det ser ut!
Ser inte ut som det är lagt duk innan så jag hade bara fyllt på med mer sten men det kan vara bra att ta bort ogräset innan.

Tar ni inte bort ogräset så kommer det växa igenom det nya gruset snabbt.

Vi lägger nytt grus nu och kommer skala av översta lagret. Sen harv för underhåll.

Det man kan göra är att skrapa bort översta lagret med en schaktblad efter traktorn om det är jordigt och det ligger gammal grus under innan man fyller på med mer grus-sten.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 543
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka