kolblakkur
Trådstartare
Det talas ju ofta om markarbete, men jag måste fråga:
VAD är markarbete?
VAD är markarbete?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med skribenten för övrigt : P Markarbete för mig (så som jag själv skulle använda ordet) är den träning du utför när du, tränaren/kusken/föraren är kvar på marken och tränar hästen, longering, tömkörning, löshoppning etc.
För mig är det stor skillnad på när jag rider markarbete o dressyr, dels utrustningen skiljer, dels kräver jag en helt annan form och precision i rörelserna, exempelvis öppna/sluta/skänkelvikning ska hästen utföra exakt under dressyrträning. Markarbete har jag ofta korta läder o tränar min lätta sits samtidigt, och hästen ska vara lösgjord men behöver inte gå i en dressyrform, däremot svara undan för skänkeln oavsett ritkning.
För mig är det stor skillnad på när jag rider markarbete o dressyr, dels utrustningen skiljer, dels kräver jag en helt annan form och precision i rörelserna, exempelvis öppna/sluta/skänkelvikning ska hästen utföra exakt under dressyrträning. Markarbete har jag ofta korta läder o tränar min lätta sits samtidigt, och hästen ska vara lösgjord men behöver inte gå i en dressyrform, däremot svara undan för skänkeln oavsett ritkning.