Mysgrisen

Trådstartare
Ger ni märgben till era hundar?

Min brukar få det och han blir inte dålig i magen. Hur ofta kan man ge dom märgben?

Sv: Märgben

ett par gånger i veckan vissa väljer att koka de men ja föredrar att ge de rått , hunden också ;)

om du kanske brukar ge de rått? Så kanse de blir för kraftigt för din hund.. pröva du att koka de istället.

Jag ger rått. Men han blir inte dålig i magen. Har inte blivit det hittills iaf. Men jag vet inte hur han skulle reagera om han skulle få flera gånger i veckan.

Blir inte benet skört av kokning?

Ger aldrig min hund märgben. Det skulle vara som lavemang för honom :crazy:

Men kokta, utan märg och sedan torkade. Det kanske skulle gå.

Min får kokta. Kanske en gång i veckan, ibland mer och i bland minder.

Mina brukar få det kanske ett par gånger i månaden. Lagotton får det oftare än labben eftersom hon är med mig på jobbet och då är ett märgben perfekt sysselsättning.

Brukar ge råa, men skrapa ur det mesta av märgen.

Mina äter råa och skulle kunna äta det jämt om det inte vore för vikten *hrm*

Koka dem inte. Ben ska ges råa, annars kan det bli splitter.

Bopplan skrev:
Min får kokta. Kanske en gång i veckan, ibland mer och i bland minder.
Man ska aldrig koka ben till hundar!! Som någon annan skrev så blir de skörare och splittras lättare. Jag ger märgben ofta, men kokar aldrig dem utan ger dem de råa. Märgen låter jag vara kvar för de älskar att ligga och försöka få ut det.

Alla mina hundar har fri tillgång på märgben, är aldrig dåliga i magen eller blir feta av det. Dom Slipper tandsten och har sysselsättning när dom är i hundgården eller ute lösa på gården..

Tänkte just på tandstenen. Min hund luktar skunk ur munnen :crazy: Han får alger varje dag, men har inte fått märgben så jätteofta. Han brukar även få råhudsben (eller vad de där knutarna heter).

Mina får märgben någon gång i veckan. De får de råa. Ingen av dem är så mäkta imponerad av dessa ben, men äter dem. Är ingen större sysselsättning heller då märgen är lätt att få ur och resten skiter de i. Det var bara när de var valpar som de gnagde på benen.

du ja vet faktiskt inte om benet blir skört av kokning , brukar ju bara ge rått till mina hundar, deärmot vet ja många som kokar benen och dom tycker de fungerar bra.

Jag ger min lilla tjej märgben ibland, dock inte så ofta. Med tanke på att hon är så liten (3,5 kg) så aktar jag mig för att ge henne för stora mängder. Hon älskar dock att få knapra på sina ben. ;)

Då jag blivit "vis med hundåren" :crazy: så vet jag att de kokta flisar sej lättare än råa.

Men små hundar kanske det funkar ändå för då dom inte har samma kraft som större.

min rottistik får det märgben nån gång i månaden... hon har aldrig blivit dålig av det men det är en bra sysselsättning...
ger dem direkt från frysen...

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
465
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 881
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama