maratonvagn

Sv: maratonvagn

vet en som beställt vagnen... men det tar kanske en månad innan den kommer. Vad gäller selen så går det ju att hitta billigare, fortfarande bra selar. Men jag har inte klämt på den så jag vet ju inte alls. Den var ju ändå inte dyr.

Jag har en vän som köpte en sådan maratonvagn och hon var väl inte helt nöjd. Lite strul med leverens och själva finishen var väl inte den man önskar precis på en ny vagn men vagnen verkar stabil och bra i övrigt.

Vi har sånna i skolan. (Bollerup)
Skolan har ungefär 8 maratonvagnar därifrån.
Jag har kört med dom mycket och har tävlat med en sån. Det är helt okej allround vagn, dock ej världens bästa maratonvagn.

Vår stallvärd köpte "startpaketet" från Equus Driving & eguipment och såvitt jag vet är hon väldigt nöjd. Hon tycker att vagnen är oerhört härlig att köra. Dock har lädret blivit lite skrynkligt (den står under en carport) och det är tydligen dåligt fäste för fötterna fram. Man kanske kan klä den med en gummimatta eller nåt.

Selen är hon väldigt nöjd med. Såvitt jag vet är det inga problem. Den känns väldigt rejäl, bra kvalitet. Idag köpte jag en sele till min ponny för 7 000, då från Imperial Driving.

Tack! Bra att veta! jag ska förhoppningsvis köpa vagn till min shire i höst, och då är jag lite inne på en sån..

Hej!

Jadå det går bara bra, han är en toppenhäst! Igår hände en olycka dock så han fläkte upp underläppen och fick fara till veterinären på akuttid :( Men det verkar gå bra nu så... Vet inte vad som orsakade det hela dock. Han går inte ihop med en häst i hagen, men det här såg mer ut som flera djupa rivsår.

Han gillar verkligen att träna och främst att bli körd. Ridningen ger han inte lika mycket för ;) Och så är han så trevlig i all annan hantering... Så det bådar gott för tävlingsbanorna också.

Liknande trådar

Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
226
Senast: MimmiNO
·
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Jeps
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
487
Senast: zarmino
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18