Sv: Maratonbana
Hur brukar lättklass-sträckorna se ut då? De enda banor jag besökt är Villvattnet, Johannesberg och Södra Umeå och de två första verkar ha det mesta på gräs och i Umeå går det väl till och med i sand = ännu tyngre?
Man kanske kan göra en lite kortare bana om det är tungt underlag? Eller kan man inte tänka så?
Som sagt så är det viktigaste för mig att det går att hålla träningar, men det vore ju synd att inte försöka få till det så att det går att ordna tävling också.
Det är min egen mark jag tänker bygga på, så några bekymmer med markägare ska jag nog inte behöva råka ut för
Jag bor i Ö-vik och zonledaren är mycket hjälpsam
Han ska komma och titta så fort han har vägarna förbi. Jag har fått tips på några banbyggare också som jag ska kontakta framöver. Men det jobbiga är ju avstånden här uppe, jag bor LÅNGT från både grenledare och banbyggare
Så alla tips och idéer jag kan få den här vägen blir jag glad för. Jag hoppas fortfarande på fler foton, banskisser mm
Vet någon förresten vad de har för litteratur på banbyggarkurserna och om det går att köpa den utan att gå kurs?