K

Kaizer

cnc* banen i Mantorp?

Jeg tenkte å avslutte min sesong på Mantorp 30-1, og vurderer å ri cnc* for første gang. Er det noen som har noen erfaringer fra denne banen, og er den vanskelig i forhold til andre cnc*-baner?
:smirk:

Sv: Mantorp

ja vet inte riktigt har bara varit där me min d-ponny på debutant banan:o men annars e den jättefin, många roliga hiinder me olika underlag:banana:

Jag red där förra året med min häst och tyckte att den va ganska svår (=ingen rolig bana för debut i lättklass)

Det var 2 eller 3 hinder som var med i cnc*-klassen men det fanns ganska bra alternativa vägar till dom som inte tog så lång tid att rida.

Väldigt kuperad terräng=mjölksyra. Det var inte många som 0:a förra året i terrängen.

Jag ska dit och rida cnc* på min!

I våras var den lätta klassen ganska lätt, det hörde jag iaf när jag var där. Hindrena då alltså! Sen är den ju kuperad dock.

Sv: cnc* banen i Mantorp?

Svårighetsgraden på denna bana har varierat rejält de sista åren.
Något år stoppade typ halva klassen ut sig på ett par smala kulvertar innan och efter vattnet.

I våras var den ganska lätt så jag kan tänka mig att den blir lite tuffare i höst.

Det är ingen lättgalopperad bana då det svänger och går upp och ned en hel del.
Underlaget är mest sand eller gräsbevuxen sand och håller bra.

jag ska dit! Har bara varit där en gång tidigare och tävlat deb me c-ponny...

Den var tydligen lättare än året innan men den hör inte till de lättare 1.00-banor jag ridit i år.

Jag ska dit och rida lätt fast på c-ponny. Det blir sista tävlingen på ponny och sen är det slut :cry:

Sv: cnc* banen i Mantorp?

jag tycker att den enstjärniga banan de hade i våras var relativt enkel, var inga problem att klara varken hinder el. tid och vattenhindret var (alldeles för) snäll

*KL* Ngn som har nån som helst aning om hur CNC*-banan blir nu i höst, - jämfört med i hur den var i våras? :D :d

Kaizer: Husk at i Sverige må man ha et eget slags "kort" (som "fälttävlanskortet" de har) for å få starte i CNC*, dersom du ikke har kvalifisert deg ved å ri CNC* i Norge først. (Man måtte i hvert fall det for 2 år siden...)

tycker deras banor är enkla, inga läskiga o koimpliceradae hinder, så kuperat är det inte, vad har ni för otränade hästar :D

nä jag tycker inte heller att mantorp är spec kuperad (särskilt inte efter att ha ridit JEM-banan på irland, där kan vi snacka kuperat....) däremot brukar den ju var väldigt mycket fram och tillbaka och upp och ner inne i skogen och därför kan det vara svårt att vara inom optimaltiden (även om banan var betydligt snällare i det avseendet i våras än tidigare).

vad gäller hindrena vet jag inte om jag håller med helt, tycker nog att de är rätt tuffa i jämförelse med andra svenska banor på samma nivå (vilket iofs inte är ngt negativt tycker jag)

*KL*

Det ligger ju bilder på alla(?) hinderna på deras hemsidor. Så kan var och en bedöma om man tycker dom ser läskiga ut...
Annars brukar dom plussa på lite extra tid på optimaltiden, pga att banan är så "kuperad"/mycket svängar.

jag rider ju därute några dagar i veckan, kan va därför jag inte tycker det är så besvärligt.

Men det är ju inga tittiga hinder eller direkt tekniska.
Men nu måste jag erkänna att jag knappt varit på ngn annan terrängbanan med vissa undantag, jag har alltid sett mantorp som enkel o lite tråkig :o

Liknande trådar

Utrustning Har tenkt å kjøpe disse støvlene, men usikker på hvilken storlek jeg skal ta. Er det noen som har støvlene og kan si om de blir videre i...
Svar
4
· Visningar
223
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jeg liker ri barbak uten padd, jeg liker å ri med sal, om den passer meg. Om hesten er for vid over ryggen eller salen (dressur saler)...
Svar
14
· Visningar
1 279
Senast: MimmiNO
·
Kropp & Själ Etter at jeg brakk ryggen i vår så bruker jeg ofte tigerbalsam på ømme muskler i ryggen når jeg skal legge meg. Men balsamen setter seg...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka