Mantorp, 60-bana i debutanten?

Cillie

Trådstartare
Vi ska iväg till Mantorp i helgen och rida vår sista tävling ihop, jag o C.

Nu läste jag på deras hemsida att alla dressyrprogram går på 60-bana. Den nya debutanten ser ju ut att bara vara tillpassad för 40-bana.

Är det någon som vet hur man rider den på 60-bana - tänker främst på diagonalen, blir den lång eller kort, samt längningen av galoppen, blir den längst hela långsidorna?

Någon mer som skall dit, förresten?

Sv: Mantorp, 60-bana i debutanten?

Om du tittar i ryttarmeddelande, kan du nog hitta nån att fråga.
Det kan vara så att man kortar ner banorna?

Jag får göra det! :) Tänkte att någon varit med om det förut här så att de visste, så slipper man tjata på dem som förmodligen har en hel del att stå i såhär dagarna före tävling.

Jag har ju starttid i OTTAN verkligen, så jag känner att jag behöver veta detta innan lördagen.

:)

Men man får inte ha ett program som är avsedd för ett visst mått på ett annat mått om inte det är valbart. Är det valbart står det 20x40 20x60. Står det bara 20x40 eller bara 20x60 är det det som gäller och inget annat! Då får arrangören byta program isåfall. Påpeka det för arrangören, surar dom, ta kontakt med förbundet så ser dom till att dom måste byta program alternativt korta ner banan!

Senast ändrad:

2011:an får bara ridas på kort bana. Så arrangören måste ändra på det där.

Varför blir det eran sista tävling? :(

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 313
Senast: Alexandra_W
·
A
Fälttävlan Alla ni som älskar fältävlan ni borde älska point o point . jag lägger in lite vad det står på deras hemsida om det och hoppas det...
Svar
7
· Visningar
1 312
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 305
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar