N
NorraSand
Jag vet att det finns folk som är väldigt duktiga på att rycka manar,
jag kan rycka en man men bara hyfsat. Oftast nöjer jag mig med att klippa manen på hästarna men nu har jag en tre-åring, halvblod, som jag hoppas mycket på och vill få så snygg som möjligt.
"Problemet" är att hans man delar sig (liksom hans mors) på den övre tredjedelen av halsen. Mindre än hälften av manens tjocklek ligger på vänster sida medans resten ligger på höger. Jag har provat med att fläta manen till högersidan vilket har hjälpt bara en kort period. Han har en ganska tjock man och jag har ryckt den en del men funderar på:
Kan man rycka på särskilt sätt för att få manen till samma sida?
Ska jag rycka det som ligger fel och därigenom få bort den mandelen?
Kan det vara så att om jag istället rycker "underhåren" på "rätt" sida
så ges utrymme för manen att "svänga över"?
jag kan rycka en man men bara hyfsat. Oftast nöjer jag mig med att klippa manen på hästarna men nu har jag en tre-åring, halvblod, som jag hoppas mycket på och vill få så snygg som möjligt.
"Problemet" är att hans man delar sig (liksom hans mors) på den övre tredjedelen av halsen. Mindre än hälften av manens tjocklek ligger på vänster sida medans resten ligger på höger. Jag har provat med att fläta manen till högersidan vilket har hjälpt bara en kort period. Han har en ganska tjock man och jag har ryckt den en del men funderar på:
Kan man rycka på särskilt sätt för att få manen till samma sida?
Ska jag rycka det som ligger fel och därigenom få bort den mandelen?
Kan det vara så att om jag istället rycker "underhåren" på "rätt" sida
så ges utrymme för manen att "svänga över"?