Människo-myggmedel på häst?

Thera

Trådstartare
Jag testade lite av Apotekets Mygga idag på min häst. Jag har använt den länge på mig själv, och den funkar super!

Det gjorde den även på hästen kan jag säga, inte en mygga som satte sig, trots att vi bor i mygghålan nr ett. Dessutom ska den ha en hållbarhetstid på 8 timmar.

Kollade sedan runt och hittade några fler Mygga-produkter för människor, som enligt uppgift är 100 % naturliga. Finns dessutom i sprayflaska. Artikel.

Vad tror ni om det till pållen? Kan det finnas risker med det?

Om man jämför med exempelvis Switch så tycker jag att detta känns bättre, Switchen är ju inte nyttig för människor, däremot öser vi gärna den på våra hästar.

Om detta inte är farligt för hästen är i alla fall jag överlycklig, helt överlägset av alla jag har provat...
 
Sv: Människo-myggmedel på häst?

Hej jag har ochså problem med mygg har provat människomyggmedel dock ej mygga, ska prova det i år. har aldrig haft problem av det men kolla noga så ingen reaktion uppstår i huden.
 
Sv: Människo-myggmedel på häst?

Blir nyfiken, ska ta och testa själv på mina hästar. Har inte hittat något medel som fungerar tillfredställande och som verkligen skyddar hästarna mot flugorna. Berätta gärna hur det fungerat för er!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp