Mankhöjd på ponny

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hjortbacken
  • Startdatum Startdatum
H

Hjortbacken

Är det någon som vet vad 1-2 åriga C-D-ponnys ligger på i mankhöjd?
Hur stora är dom när de föds ungefär?

Sv: Mankhöjd på ponny

Min maxade C-ponny var 124 cm i mkh när hon var 1,5. Mättes som treåring till 139 och har inte vuxit sedan dess.
Min maxade D var 127 som 1,5 åring. Vid mätning nu som treåring var han först 152, en kvart senare när han slappnat av 148.
Pova att söka här på avel.

Sv: Mankhöjd på ponny

MIna små D ponnier har arit ca 85 vid födseln för att vara 130 vid 1½ års ålder och sedan 1.42 vid 4 års ålder.
De som blir runt 1.46 har varit 95 vid födseln och runt 1.35 vid 1½ års ålder. Detta har varit cobbar, det kan vara olika beroende på vilken ras de har.

welsharna som blivit B el C ponnier har varit runt 80 cm vid födseln och runt 1,25 som 1½ åringar.

Liknande trådar

Avel Hur stora har era korsningar med halvblod blivit som stora? Har de följt mönstret med ”90% av vuxna storleken vid 1 år”? Eller växer...
Svar
9
· Visningar
870
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
2 001
Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 084
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka