MÅnga TÅrara Har Idag Runnit FrÅn Mina Kinder!!!!

Casper

Trådstartare
Hej allihopa..

idag har det hänt mig som alla djurägare aldrig vill ska hända!:( -vi har fått avlivat vår gamle schäfer.:cry: Han fick dö hemma, på sin vanliga plats där han alltid brukar ligga men han förstod ändå att ngt var fel. Han tittade på oss jätte mkt idag och drog långa långa suckande andetag.
När veterinären kom (ett stort tack till min hästvet som tog sig tid och engagerade sig i vårt tunga o svåra beslut) så sken han upp precis som vanligt..då tänker man.."ska vi vänta lite till?" men nej..inte nu..visst han sprang ut o hälsade..tittade in i bilen och gick sen in o la sig på filten framför tven..
Vi satte oss hos honom och han la sitt huvud i mitt knä och tittade storögt på vet..men sa inte ett ljud..snäll in i det sista vår älskade Zacko!

ja orkar inte skriva ner resten just nu..förlåt..

JAG ÄLSKAR DIG ZACKO! VI SYNS I HIMLEN DÄR DU NU KAN LEKA MED SASJA!DU FINNS ALLTID I MITT HJÄRTA MITT LILLA GRYN!

Sv: MÅnga TÅrara Har Idag Runnit FrÅn Mina Kinder!!!!

Ja usch, jag hade också beställt tid för min gamla tik i onsf´dags, men jag ångrade mig, visst är hon gammal, men ändå otroligt fräsh....det var som att hon visade att det inte var dags när hon glatt galopperade iväg och skulle leka med bollen...så nu väntar vi ett tag, hon är en schäferblandning och är inne på sitt 15:e år nu....

Det är så hemskt att ta bort djur och jag kan inget annat göra än att försöka skicka tröstkramar, även om det inte hjälper......

tack..det värmer..

veterinären sa att det var dags..vi stod oxå o funderade..ska vi vänta?..men nej..han blev riktigt dåliog fort inatt och idag..släpade bakdelen efter sig o så. det har han ju absolut inte gjort innan för då hade vi tagit beslutet tidigare.

Men han blev tolv år och vi har haft tolv helt fantastiska år ihop..men utställningar,tävlingar och ett gudasnäll familjehund.. må han vila och längta efter matte!:smirk:

Det är djurägarens hemskaste beslut att ta. När är det dax.
Själv har jag en rottis tik 11,5 år. Änsålänge är hon pigg. Hon har lite grå starr.
Hade problem med blod i ueinen och drack mycke.
Kisade inne. Men det va bara en urinvägs infektion.
Hon går inga längre promenader nu. Trivs hemma på gården.
Dagen kommer då det är dax PPPPPUUUUUUUU
Sänder stora kramar till dig

Jag fick ta bort min 3 åriga schäferblandras för 3 veckor sen :cry:
Faan vad jag saknar han...
Han har bott i 8 hem innan han kom hem till mig hos mig fick han bo i nästan 2 år..
Och det har mest varit problem med honom , aggresiv mot andra hundar och människor fick bära munkorg den sista tiden..
Men jag saknar han som tusan!
Jag trodde aldrig att jag skulle klara av att hänga med och avliva honom men det gjorde jag,ville inte svika honom.. :(
Tror det är ett av dom svåraste besluten att ta som hundägare,jag eller familjen valde det då det både va synd om honom och vi orkade inte mer... :cry:

Usch vad jobbigt... Bland de svåraste beslut man kan ta...

Men man får glädjas åt de år man hade tillsammans och eftersom man älskar sin hund så mycket så vill man ju inte att dom ska få ett fint slut... Jag ser att man gör hunden en tjänst, att sluta innan dom lider... Men det gör förbannat ont hur man än tänker...

Han har det bra nu, och ni ses ju igen.
Skickar tröstkramar över webben...

Liknande trådar

Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 088
Senast: Killaloe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 714
Senast: mackan
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 008
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama