Detta eviga bekymmer. Klart att tonåringen ska ha egna pengar att förfoga över. Men, hur mycket och vad ska det räcka till? Min 14-åring har haft 20 € i månadspeng några år men jag ska höja den. Hon går gärna på bio och då räcker den pengen enbart till ett biobesök i månaden när hon vill köpa popcorn och läsk. Det tycker jag är ok. Hennes hobby är relativt billig föutom henns utlandstävlande. Men där har jag sagt att exet måste betatala, jag har helt enkelt inte råd med utlandstävlingarna. Kläder betalar jag med underhållet från xet.
Jag kan väl tycka att en 14 åring är på gränsen till att få ha sitt eget studiebidrag, men idag är de flesta (åtminstone) tjejer ganska mogna och väl medvetna om vilka produkter man vill ha osv!
Jag tycker att om man har det så skall det räcka till allt onödigt såsom godis, smink och fikor och kläder utöver en "bas garderob" såsom en glittrig paljettklänning "bara för att".
Men basen samt skor, jackor, telefon, sport osv tycker jag att föräldrarna skall betala, känner jag mig själv rätt lär jag curla hyfsat mycket
(Dock kommer jag vara noga med att man gör sysslor såsom att klippa gräs och ta i och ur diskmaskin utan pengar tex och har vi hästar hjälper man till med dom lika mycket som man nyttjar dom så att säga)