Ja, annars är det väldigt dåliga värden med tanke på att högpresterande hästar klarar sig på bara grovfoder om det har bra värden.
Lägger också sjuka summor (i min värld iaf
Till hösten ska jag leta bättre grovfoder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, annars är det väldigt dåliga värden med tanke på att högpresterande hästar klarar sig på bara grovfoder om det har bra värden.
Ja, har ju haft medryttarponnyer men just nu ser det inte riktigt ut som att någon behöver hjälp och hittar ingenstans att rida juDu kan ju bli medryttare istället. Jag var medryttare i 14 år (sammanlagt 6 hästar) innan jag köpte egen häst, det lärde jag mig massor på som jag har nytta av nu.
Okej nej, tänk inte så. Du har inte ens en häst och du planerar redan att ha en medryttare bara för att ha råd?Ja, har ju haft medryttarponnyer men just nu ser det inte riktigt ut som att någon behöver hjälp och hittar ingenstans att rida juVill mest veta kostnaden för att kunna fåreda på vad det kostar i månaden för framtiden. Men som sagt, letar efter medryttarponny men om man hittar en ponny att ha som foder så vill man ju gärna hellre ta den chansen. Ska dock ha medryttare till ponnyn sådana fall och då ska jag ta ungefär 500kr i mån så då betalar medryttaren skoning.
Men 3500kr i månaden låter ju bra och nästan som att vi har råd med detMin kompis har också ensamstående mamma och dom har precis skaffat foderhäst så undrade lite hur dom hade råd, alltså hur mycket det egentligen kostar.
Tack till alla som har svarat.
Nej menar ju inte så... Men det sur ju intre precis ljust ut på medryttarponny fronten så tänkte att jag själv kan skaffa foderponny och då öppna möjlighet för en person att få en medryttarponny. Sen är det ju bara ett plus om personen kan tänka sig att betala också. Har ju tiden som behövs för att ha en ponny. Har till och med en stallplats som den kan vara på. Och har en person som gärna hjälper till att rida osv.Okej nej, tänk inte så. Du har inte ens en häst och du planerar redan att ha en medryttare bara för att ha råd?
Jag tycker verkligen att man ska ha både råd och tid att ha häst när man skaffar häst, annars kan man själv bli medryttare. Dyker det senare upp någon situation där du inte längre har tid så är det dags att tänka på medryttare. Men aldrig "medryttaren kommer betala skoning" eller betala utgifter. Att ens medryttaren skulle betala skulle vara ett stort plus imo.