Man vet att man litar för mkt på sin häst när......

Djurjouren

Trådstartare
...man efter ett snabbjobb sitter och skrittar den halvtimmeslånga rundan hem och helt plötsligt blir avbryten i sitt maratonsmsande av att hästen tvärnitar och man ramlar framlänges och slår pannan i vagnen på grund av att man är på väg in i en tunnel och är på väg att möta 8 galopphästar på väg UT ur tunneln :D:o
Som tur är sitter jag på tömmarna:angel:så jag kan inet tappa dem iallafall.

*sensur*
Vad har du gjort för dumt idag :-)?

Sv: Man vet att man litar för mkt på sin häst när......

dagens bästa :rofl::rofl::rofl:

Jag försökte spela cooll inför gallopnissrna men jag tror de genomskådade mig :-)¨
Jag har gett mig själv SMS förbud när jag kör häst......

...man efter ett snabbjobb sitter och skrittar den halvtimmeslånga rundan hem och helt plötsligt blir avbryten i sitt maratonsmsande av att hästen tvärnitar och man ramlar framlänges och slår pannan i vagnen på grund av att man är på väg in i en tunnel och är på väg att möta 8 galopphästar på väg UT ur tunneln :D:o

Men tack!! Är ur form idag och detta var precis vad jag behövde!!

:banana: :rofl: :rofl: :rofl: :banana:

Idag har jag gjort följande blunder..

Tant Alice( gör aldrig nånting, hon är juh gammal & uppfostrad:angel:) & jag går ut ur stallet, förbi dynghögen när plötsligt ett stort plastspöke i form av en ensilage plast bit hoppar på oss (enligt Alice's utsago, jo hon kan prata! ;)) , varvid hon hoppar på mig, tur man har stålhätta.. min sko sugs fast i leran, jag tappar balansen & far rakt ner med arslet i dygnhögen/leran, skon står kvar i leran & Alice tar första bästa flyktväg ut i hagen med kvasten i vädret & grimskaftet flygande. Hon kunde ju faktiskt ha blitt dödad av den vita plasten..... :p

haha varför finns det inte mer sådana trådar på buke :angel:

:bow: :bow:

:rofl:
Påminner lite om min klantighet idag.
Hade kört och precis kommit tillbaka. Mina hästar står lösa ute under tiden jag lossar vagnen (klick, klick - går snabbt) sedan tar jag in dem i stallet.
Nu hade jag precis klickat loss på vänstra sidan, går runt framför hästen för att lossa på andra sidan när pållen tar ett jätteskutt framåt - över mig som givetvis drattar i backen - och sedan ser jag baken på pållen som lufsar iväg med speedcarten fäst bara på en sida....:o 50 meter bort får han syn på sin haggranne och stannar där för att prata lite så allt gick väl.
Sambon fick sig en utskällning för att han klev ut genom dörren precis när jag var på väg runt pållen....:angel::rofl:

haha varför finns det inte mer sådana trådar på buke :angel:

:bow: :bow:

:D Kommer säkerligen komma fler "roliga" händelser från min sida from idag... Fick hem "fröken röd" igår. Det första hon gjorde var att rymma från sin box & in i andra stallet för att hälsa på de andra hästarna.. avslutade med att ställa sig i den då öppna foderkammaren.. Suck. Varför vänta på sin betfor??

Hon slåss visst i vagnen. Går bra i motion men tokbromsar & slår i banjobb. Lär bli vetbesök & ET på damen.. Tror nog inte tungbandet var problemet för leasingtagarna ??? Lite Offtopic. Men bara så ni vet vad ni har att vänta ;)

:rofl:
Påminner lite om min klantighet idag.
Hade kört och precis kommit tillbaka. Mina hästar står lösa ute under tiden jag lossar vagnen (klick, klick - går snabbt) sedan tar jag in dem i stallet.
Nu hade jag precis klickat loss på vänstra sidan, går runt framför hästen för att lossa på andra sidan när pållen tar ett jätteskutt framåt - över mig som givetvis drattar i backen - och sedan ser jag baken på pållen som lufsar iväg med speedcarten fäst bara på en sida....:o 50 meter bort får han syn på sin haggranne och stannar där för att prata lite så allt gick väl.
Sambon fick sig en utskällning för att han klev ut genom dörren precis när jag var på väg runt pållen....:angel::rofl:

Klart det var hans fel... Du hade ju gjort allt rätt enligt regelboken - säkerheten främst vet jag:angel::rofl:

Haha, det blir ju lätt så att man litar lite för mycket på sina djur...:angel::D

Idag har jag författat ett stycke om konsten att göra en Scooby Doo (vid spökjakt) när man ska ta in sina djur i riktig sugande lera. Gäller att springa igång ordentligt på stället.

Nu var du INTE snäll... :o:eek::o

Minns den 30/7 2007 med rodnande kinder...

Kommer ni ihåg ankröven??? Orsakad av att jag satt och sov bakom stallets snällaste häst (just den gången SMS:ade jag inte :p)

Hur man nu kan lyckas med konststycket att fastna på ett träd.

Idag har jag författat ett stycke om konsten att göra en Scooby Doo (vid spökjakt) när man ska ta in sina djur i riktig sugande lera. Gäller att springa igång ordentligt på stället.

Muahahaha! Den var bra. Den kommer jag att tänka på varje gång jag ska ta mig över leran hemma.

*KL*

Störtskön tråd. Bör nålas tycker jag!!! :D

Hahaha! Det skulle jag ha gett rätt mycket för att se! :rofl:

Oj, det hade visst varit 17 inlägg däremellan... Jag svarade alltså på första inlägget. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka