Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fia n

Tänkte fråga er..veteraner på barnaavel :smirk:
..hur långt in er graviditet kunde ni använda era vanliga byxor? Vet att det är väldigt individuellt, men skulle gärna vilja få en liten uppfattning om saken.

Tröjor e ju liksom mera ställbara men byxorna kan vara jobbiga - klämmer ju redan lite om magen :eek: :eek: ..möjligt att det mest är inbillning :o ... o hjärnspöken.. - har knappt vågat erkänna för mej själv att grav.stickan visade positivt :p

mvh fia n/med nybliven bula på magen :o
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

byxorna utan resår i magen kunde jag inte ha så länge. man svullnar ju om magen så de e inte skönt för 5 öre att ha tighta brallor på sig. Men jag hade dom till v 6 kanske. sen har jag bara haft mjukisbyxor och så. man känner sig såå snygg=/

Dom lite kortare tröjorna kan jag inte ha längre. det blir en glipa mellan byxan å tröjan i fram.

Jag är i v 24 nu. men tröjorna slutande funka straxt efter att magen började puta=)
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

jag upptäckte att jag var gravid i v. 7 första gången och en av anledningarna till att testade (igen för första hade varit negativt) var att jag inte fick igen byxorna... snodde makens ett tag sen...
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jeans som var lågt skurna i midjan kunde jag ha under hela graviditeten. Med hjälp av hängslen så satt de riktigt bra.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jag har kunnat ha mina vanliga jeans till sjätte månaden i varje graviditet. Det har varit bra då jag har kunnat hemlighålla graviditeten så länge som möjligt.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Muff? :rofl: Mudd menar du nog....

Jag började använda gravidbyxor i vecka 14. Fast ett par veckor innan dess köpte jag även extra stora vanliga byxor (billigt på HM). Men höfterna ändrades fort. Jag gick bara upp 13 kg under graviditeten så extremt stor var jag inte heller.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

:o :o joooo naturligtvis... MUDD ... Byxor med mudd menade jag :D

mvh fia n/antecknar i blocket över viktiga saker att minnas som mamma;)
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jag e trol i v9 nu ...ska på ultra nästa vecka ... min mage har börjat växa lite grann o vanliga jeansen sitter def inte såååå bekvämt mera :eek: .. måste medge att det känns märkligt ..
trots att en liten knodd e välkommen är känslan som nybliven garvid
- med liten mage - tjaaa.... märklig!

fia n/förvirrat försiktigt glad
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Mina gamla byxor fick jag lägga undan ganska tidigt, men precis som Ulda köpte jag billiga vanliga på H&M som jag använde till v23 eller något. Sen gick det bara med gravidjeans (valde låga istället för såna med mudd).

Jag är nu i vecka 41+3 och har problem med att inga toppar räcker över magen (köpte storlek M på H&M som ju var enorma för några månader sedan men som sagt ger en glipa numera). Ändå får jag kommentarer om att jag inte är så stor... Har gått upp 14 kg.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

En del byxor kunde jag inte ha längre än till v 12, men mina manchester med strech kan jag fortfarande ha, fast inte länge till. Är i v 28. De flesta tröjor och koftor kan jag fortfarande ha, de mest åtsittande har jag fått lägga undan. Köpte ett par svarta addidas träningsbyxor som jag använder för det mesta, är i stort sett helsvarta, bara lite vitt vid fickorna. De är både sköna och snygga. Helst vill jag slippa köpa mammakläder, försöker köpa bigsize kläder istället.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Man kommer långt med en gummisnodd i knapphålet och långa tröjor.

Körde med gummisnodd i knapphålet på mina ridbyxor när jag tävlade i v 10 typ. va något fet redan innan och brallorna satt inte kvar där dom skulle kan jag meddela=/ fick ha hängslen åxå men var tvungen att gå å dra upp brallorna hela tiden ändå...
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Lupino, var det inte du som hade svårt att bli gravid eller nåt sånt? Eller var det Lupin? Och nu är du det? I så fall, grattis. Ja, grattis oavsett såklart. :)
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jag är i v 20 och kan ha ett par vanliga byxor som det var mkt plats i när jag inte var gravid. Jag köpte ett par jeans med mudd vid jul(v15)de är redan snudd på för tajta. Jag har gått upp ca 5 kg, och magen putar som bara den, hur ska detta sluta?:o
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Lupino, var det inte du som hade svårt att bli gravid eller nåt sånt? Eller var det Lupin? Och nu är du det? I så fall, grattis. Ja, grattis oavsett såklart. :)

De va väl lupin?=)
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Tycker det känns lite hemskt att de ska behöva märkas så fort, ja e i vecka 9 men en liten bula har ja allt, inte så att nån skulle fråga men ändå...Bebisen väger ju bara ett par gramm så de e ju inte den, å inte har ja ätit så förfärligt mycke mer heller, har funderat på om magen har "grav-minne" el nåt, börjar växa bara man nämner ordet, detta är ju min nr 3...

Med nr 1 behövde jag tidigt nya kläder, gick upp 23kg... me nr 2 gick ja bara upp 7 å då kunde ja ha mina vanliga väldigt länge, inte det supertaithaste förståss...
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jag haft haft mina vanliga kläder fram till och med denna vecka, är nu i v. 15. Tycker att jeans klämmer åt om magen och vill ha lite ledigare kläder, har massor av mammabyxor hemma sedan förra gången så jag har inte behövt köpa något nytt.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Med jeans med knappar (Levis 501) och knapphålsresår så klarade jag mig bra upp till v25.
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Sådant vill jag inte höra, jag har ångest över att luffa omkring i mammakläder reda :crazy:
 
Sv: Mammakläder?!? Byxor med "muff" ?

Jag hade vissa byxor ända fram till att sonen föddes. De var så låga i midjan att de satt under magen. Perfekt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp